Get Mystery Box with random crypto!

دار مصر - روايات

لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات د
لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات
آدرس کانال: @darmsr
دسته بندی ها: ادبیات
زبان: فارسی
مشترکین: 24.99K
توضیحات از کانال

القناة الرسمية لمدونة دار مصر للروايات على التليجرام

Ratings & Reviews

3.00

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

1

4 stars

0

3 stars

0

2 stars

2

1 stars

0


آخرین پیام ها

2023-07-07 20:25:21 فصول جديدة من رواية أولاد الجبالي 2
https://darmsr.com/2023/06/01/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%89-2-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
213 views17:25
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 19:53:55 فصول جديدة من رواية عشق بغير حسبان
https://darmsr.com/2023/07/05/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a8%d8%ba%d9%8a%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
337 views16:53
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 19:36:03 فصول جديدة من رواية العشق المنتقم
https://darmsr.com/2023/06/24/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%aa%d9%82%d9%85-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
406 views16:36
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 19:19:32 فصول جديدة من رواية اميره الليل
https://darmsr.com/2023/06/30/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%85%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%8a%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
452 views16:19
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 19:16:49 فصول جديدة من رواية عشقتك يا صغيرتي
https://darmsr.com/2023/06/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d8%aa%d9%83-%d9%8a%d8%a7-%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
429 views16:16
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 19:00:54 -يعني انت عندك ٢٧ سنه و متجوز تلاته و مخلف عيلين وعاوزني انا الرابعه
-اه علي سنة الله و رسوله
- احيه يا استاذ ادم احيه
-ايه !
بصوت واطي روحت جمب ودنه وقولتله -احيييه
ماما دخلت علينا بعد ما كانت قاعدة برا هي و مامته : ها يولاد خلصتوا كلامكوا اظن كدا كفايه اتبعت كلامها وهي بتبصلي بنظرة شريرة مفهمتش غرضها ايه
-اه يا ماما خلاص انا قولت لاستاذ ادم رأي
ادم: اه يا امي هي قالتلي أن فيه قبول و إن شاء الله هنتقابل تاني
بصتله بغيظ - ده ببعدك قال نتقابل تاني
دخلت اوضتي و رزعت الباب في وشهم
___________________________________
روحت قعدت علي السرير و قدامي المرايه بتاعت التسريحه و بصيت لنفسي و قولت :انا شهد كرم المهندسه المشهورة و كل اللي اتقدمولي من ظباط و مهندسين كانوا لسه في أول حياتهم و رفضتهم و في الاخر امي تجيبلي دا لأه و الف لأه كمان
ماما و هي بتفتح الباب : ايه قلة الذوق ديه تدخلي وترزعي الباب في وش الناس التعليم العالي اللي فرحنالي بيه ده قالك تتعاملي كدا
- ماما حضرتك ازاي اصلا تجيبلي واحد زي دا و ايوا ايوا اتصعبني عليا ومكنتش اعرف لا انتي عارفه كويس هو مين ولااا يا جبروته دا انا حتي مش التانيه لا الرااابعه المفتري انا انا المهندسه شهد كرم يجيلي دا
- طب وربنا في سماه لتتجوزيه يا بنت بطني هو دا اللي هيكسر شوكتك هو ايه ربنا خلقنا نوعين ذكر و انثي مش ذكر و انثي و مهندسين بلا قرف
- طب روحي صومي تلت ايام الله لا يسيئك امشي امشي خدي الباب في ايدك
وهي واقفه قرب الباب -في علمك هو و أمه طالبين بكرا نتقابل في كافيه علي النيل في الزمالك و بعدها هنروح نجيب الشبكه علي الساعه 4 العصر تكوني جاهزة
قالت كلامها و قفلت الباب بسرعه و دخلت اوضتها وقفلتها علي نفسها
مامتها -الحمد لله لحقت نفسي
انا بصدمه بعد ما استوعبت -ماااامااااااعع




يتبع..
(رواية خداع مهندسه)
https://darmsr.com/2023/06/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
454 views16:00
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 18:54:44 فصولل جديدة من رواية حبيسة قلبه المظلم
https://darmsr.com/2022/05/24/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8%d9%8a%d8%b3%d8%a9-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b8%d9%84%d9%85-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
469 views15:54
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 18:01:29 -مبروك
فوقت من شرودي وانا بلف وشي ابص لجوزي !
فعلا كلمه تقيله علي قلبي اوي
المفروض أن ده الشخص اللي هكمل معاه بقيه حياتي
كان شخص عادي جدا
لا ده اقل من العادي
قمحاوي ،عيونه عسلي غامق ، جسمه رياضي ،شعره مجعد ،ملامحه عاديه مش اللي توقع بنت في غرامه
مكانش تقليل منه علي قدر ما هو خوف ورهبه وعدم قبول مني بسبب حبي لشخص تاني بالرغم من كل الآذي اللي سببهولي
-انتي كويسه؟
هزيت راسي وانا بحاول اسيطر علي دموعي :
-اه
مسك ايدي كرد فعل طبيعي منه وهو بيبتسم ابتسامه لطيفه الي حدا ما
-الف مبروك
ايدي اترعشت وانا ببتسم ابتسامه مصطنعه :
-ا الله يبارك فيك
-حاسس انك مش مبسوطه
بلعت ريقي وانا ببص حوليا بتوتر :
-لا ل ليه بتقول كده
رفع أكتافه بحيره:
-مجرد احساس




-ل لا مش حكايه مش مبسوطه ا انا بس خايفه شويه
-مني؟
فركت ايدي بتوتر وانا ببص في الأرض بأحراج :
-مش منك بالتحديد
-اومال
-ي يعني خايفه من الخطوه و...
علقت كلامي في الهواء وكأني براجع اي كلمه قبل ما اقولها عشان مجرحش مشاعره
ابتسم بهدوء :
-فاهمك
-فاهم ايه ؟
-تجربتك الاولي خلت عندك خوف من المجهول
هزيت راسي بحزن :
-بالظبط
-وقلبك مش بأيدك
-بمعني
-انك لسه بتحبي طليقك
هزيت راسي بخوف :
-لا لا انا....
حط أيده علي ايدي وهو بيبتسم ابتسامه طمنتني :




-اهدي انا مش هعلقلك حبل المشنقه كلنا بني ادمين وعندنا مشاعر ،وطالما كنتي متجوزاه إذا كنتي بتحبيه ،واكيد بنيتي معاه ذكريات ومش معني انك اتطلقتي منه انك كرهتيه كشخص
يمكن كرهتي تصرفاته ومبقتيش قادره تتعايشي معاها لكن هو كشخص قلبك لسه بيحبه
لكن للاسف اوقات كتير بنضطر نستغني عن حاجات بنحبها لأنها بتأذينا وكأنها مرض بينتشر في جسمنا
اوقات بنحاول نتأقلم علي الحاجات البديله بكل ذره نملكها عشان تتجاوز الفراغ اللي جوانا
جايز نحب البديل وجايز منقدرش نتعايش معاه فنرجع للقديم ونحاول نغيره أو نغير من نفسنا عشان نقدر نعيش
كنت بسمع كل كلمه بيقولها وانا ببصله بصدمه مرسومه علي ملامحي
هو ازاي كده؟
ازاي قادر يفهمني بالشكل ده
ازاي قادر يعبر عن كل الكلام اللي جوايا من غير ما انطق حرف واحد علي الاطلاق
هو مهكرني ولا ايه ؟؟؟؟
لا لا بجد الموضوع مرعب جدا
ابتسم بهدوء :
-مالك
-انت ازاي كده
-ازاي قادر افهمك من غير ما تتكلمي
-ازاي ؟!




-جايز لأن حكايتنا تشبه بعض
-انت كمان مطلق
-بالظبط
-كنت بتحبها
-كنت
-ومازلت؟؟
هز رأسه بنفي وابتسامه بشوشه:
-اتأقلمت خلاص
-ط طب ا ايه اللي يجبرك تتجوز واحده لسه لسه..
وقفت كلامي بأحراج وعيوني بتلمع بالدموع
اتنهد تنهيده طويله ومسك ايدي وهو بيشبك صوابعه في صوابعي وبيبص في عيني
-انتي مش حاسه بأي حاجه غريبه
ضميت حواجبي باستغراب :




-جاحه ايه
-مش حاسه انك تعرفيني
هزيت راسي بنفي :
-لا
-خالص
ضحكت بذهول :
-انا اول مره اشوفك النهارده اعرفك ازاي
-معقوله نسيتي حبك القديم !
ايدي اترعشت تحت أيده وقلبي اتنفض وانا برد بصوت مهزوز
-ز زين !!
هز رأسه بابتسامه والدموع بتلمع في عينه :
-زين

يتبع..
(رواية الجوازه التانيه)
https://darmsr.com/2023/07/06/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%8a%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
593 views15:01
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 18:01:29 -ميس رهف في حد باعتلك الجواب ده
رفعت راسي من علي الكراسه اللي كنت بصححها وانا بضم حواجبي في بعض باستغراب
-حد مين ياقلبي ؟
رفعت أكتافها بحيره :
-معرفش واحد جه عطاني الجواب وقالي وصليه لميس رهف
-ماشي ياحبيبتي هاتي وروحي علي فصلك
قلبت الجواب بين ايديا باستغراب وفضول مكانش في اي حرف علي الظرف من برا يعرفني صاحب الجواب !
فتحته بأيد بتترعش وانا متوقعه صاحبه واللي اكيد ميملكش القدره أنه يفصح عن هويته
إنتي لساكي غاليه
وغلاوتك مش كلام
لأول مرة بكتب
ويبكيني الكلام !!!
يالي إنتي بتشبهيني
أخبارك طمنيني
بعدك فاضي المكان




ياريتك ترجعيلي
أو حتي توعديني
فيعود بينا اللي كان
كانت مجرد كلامات شعر متناسقه لكنها قادره تعبر عن حوار و كم اسئله في بال الشخص اللي باعت الجواب
سؤال،ندم،تمني!
فعلا كان شعر لكنه يشبه حديث شخص مجروح
اخدت نفس عميق وانا بمسح دمعه نزلت من عيوني وبكرمش الورقه بكل قوتي وبرميها بعصبيه
واحده زميلتي وهي بتقرب مني باستغراب :
-مالك يارهف انتي كويسه
هزيت راسي بثبات :
-الحمد لله
-متأكده
جمعت كل حاجتي وانا بحاول معيطش قدامها وقولت باستعجال
-انا تعبانه شويه معلش يامس سوسن انا بعتذر عن الحصه الاخيره مش هقدر أحضرها
قولت كلامي وخرجت بأقصي سرعه من اوضه المدرسين من غير حتي ما اسيب فرصه انها توافق أو حتي ترفض !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ




بعد ما خرجت من المدرسه لقيت رجلي بتاخدني علي اقرب مكان لقلبي وصاحب الاسرار اللي مقدرش احكيها لاي شخص غيره لاني عارفه ومتأكده أنه هيخبي السر في أعماقه
قعدت علي سور "البحر" وبصيت علي الامواج اللي كانت هاديه هدوء غريب وخاصه في فصل الشتاء!
وكأنه هدوء ما قبل العاصفه
-كنت متأكد انك هنا
اخدت نفس طويل وبعدها لفيت للشخص اللي قاعد جنبي وانا برد بهدوء
-ايه اللي جابك هنا يافارس؟!
بص في عيوني ورد بندم:
-وحشتيني
-انت اللي باعت الجواب
رد باستغراب :
-جواب ايه
ابتسمت بسخريه:
-بلاش جو الاستعباط ده و...
رد بعصبيه :
-انا مبعتش جوابات
بصيت قدامي بحيره وانا بهمس :
-اومال مين اللي باعته
-رهف
-افندم
-و وحشتيني




بصيت قدامي مره تانيه وانا برد بقسوه:
-بس انت موحشتنيش
-بس....
قاطعته ببرود :
-اظن انا حذرتك اخر مره وقولتلك اني لما بقفل من شخص استحاله تعود مكانته تاني لو مهما عمل
-رهف اللي بيحب بيسامح
ابتسمت بسخرية :
-بيسامح مره اتنين تلاته لكن مش عشر مرات !
انت متخيل اني سامحتك عشر مرات ،متخيل اني جيت علي نفسي وحاولت اتأقلم علي وضع انا مش حباه ،كنت بحاول في كل مره اتعامل معاك ولا كأن حاجه حصلت ولا كأنك خونتني وكنت مع واحده تانيه غيري
جيت كتير اوي اوي عشان بحبك ،كل مره كنت بقول لنفسي معلش الإنسان بيغلط ،وايه يعني يا رهف ما كلنا بنغلط وربنا بيسامح معقوله أنتي مش هتسامحي
كنت بسامح كتير اوي لكن خلاص فاض بيا مبقتش قادره استحمل خيانتك وقرفك اكتر من كده
مش مضطره استحمل تخوني كل يومين تلاته وتيجي تقولي معلش نزوه وهكفر عنها واوعدك مش هعمل كده تاني
خلاص يافارس كفايه اووووي اوي لحد كده ارجوك كفايه وسيبني اعيش حياتي بقي مع الشخص الصح
-الشخص الصح ؟




-اه انا كتب كتابي يوم الجمعه
عيونه لمعت بالدموع ورد بصوت مهزوز :
-هتتجوزي حد تاني وانتي قلبك لسه معايا هتقدري تستحملي ؟
والغربيه أن دموعه مهزتنيش زي كل مره !
بصيتله وسكتت لحظه وهو كمان سكت لأنه متأكد اني بضعف قدام دموعه وبضرب بكلامي عرض الحيطه
لكن المره دي فضلت علي قراري
هزيت راسي بيأس :
-للاسف يافارس دموعك مهزتش فيا شعره المره دي ،مش قسوه مني ولا جحود لكن تكرار الأفعال بتخلينا نقفل من الشخص مهما كانت غلاوته في قلوبنا
قولت كلامي واخدت شنطتي ومشيت من قدامه وانا حاسه براحه غريبه ممزوجه بأنتصار
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلي خير"
قال المأذون جملته اللي بتعلن عن جوازه غريبه الأطوار بالنسبالي
شخص مسافر ،عايز عروسه ،شاف صورتي ،عجبته ،كلمني مكالمتين في الفون ،نزل طلب ايدي ،وافقت بعد ضغط من أهلي عشان مطلقه ،اتكتب كتابنا ،اصبحت متجوزه للمره التانيه !!!!
كل حاجه حصلت بسرعه البرق ،كل حاجه حصلت من غير إرادتي وكأني هواء بالنسبه لاهلي
خوفهم من المجتمع والناس والكلام اللي بيتقال من وراهم خلاني مجرد عبده عندهم اقول حاضر ونعم بدون اي اعتراض عشان محدش يقول علينا حاجه
563 views15:01
باز کردن / نظر دهید
2023-07-07 17:00:00 الممرضه: مبروووك جالك بنوته ذى القمر
الأب: اييه بنت ازاى بنت غورى انتى وهى ارميها فى اى حته انا مش عاوزها
الممرضه: فى ايه يا استاذ فيه حد بيكره البنات دول نعمه من عند ربنا
الأب: انا بكرهم دول بيجيبوا العار والفقر انا عايز ولد
اقولك احسن وديها لأمها
الممرضه: البقاء لله والدتها ماتت
♡♡♡♡♡♡
زهره: انت اتجننت يا مجدى عايز ترمى بنتك فى دار أيتام ليه مالهاش أهل
..زهره أخت مجدى
مجدى: انا بكره البنات كنت عايز الولد إلى يشيل اسمى ما طبعا خلفتك كلها ولاد عمرك ما هتحسى بالنقص إلى حاسس بيه
زهره: ده انا كنت بتمنى انى اخلف بنت لأنهم نعمه واحد ذيك عمرك ما يقدرها
مجدى: خديها ياختى ربيها انتى انا مش بربى بنات تجيبلى العار لحد بيتى
مدحت والدهم ضربه بالقلم: فعلا انا معرفتش اربى انت ابنى ازاى
ماجده والدتهم: لا انت اتجننت رسمى امشى اطلع بره والبنت احنا الى هربيها
مدحت: آخر مكان هتروح فيه معايا نعمل للبنت شهاده ميلاد ومنشوفش وشك تانى
مجدى: اشبعوا بيها
زهره: هنسميها ايه يا ماما
ماجده: هسميها عائشه على اسم السيده عائشه رضى الله عنها
وفعلا راحوا وعملوا شهاده ميلاد لعائشه ومجدى راح اتجوز وبعد عن البلد خالص
ماجده: هاتولى أحسن مرضعه فى البلد كلها
كل المرضعات إلى فى البلد كانوا يتمانوا انهم يروحوا يرضعوا عائشه لأن عائلتها أكبر عائله فى البلد كلها
مدحت: عائشه ذى القمر يا ماجده
ماجده: شبه مامتها الله يرحمها وحشتنى اووى يا مدحت اووى كنت بحبها ذى زهره ويمكن اكتر بكتير
مدحت: ربنا يرحمها كانت مستحمله ابنك بس رب العالمين ريحها منه ورزقنا بأجمل حفيده فى عيلتنا
ماجده: ربنا يديمكم ليا يا حبيبى وبإذن الله تكبر ونعلمها ونخليها احلى بنوته فى الدنيا
مدحت خدها فى حضنه وعائشه بتبتسم فى حضنهم: إن شاء الله يا حبيبتى....
♡♡♡♡♡♡
بدأت عائشه تكبر قدامهم واحده واحده وسعادتهم بتزيد كل يوم بيها
وحب عائشه فى قلوبهم مالوش حدود وفى قلوب عيلتها......
يتبع...
زهره كان عندها اربع ولاد
مصطفى وحمزه وعمر وعمرو
عمرو وعمر كانوا توأم كانوا أكبر من عائشه بأربع شهور فالمرضعه إلى كانت بترضع عائشه رضعت عمرو وعمر معاها فبقوا اخوات فى الرضاعه
لكن مصطفى وحمزه مش أخواتها
مصطفى كان عنده 8 سنين وحمزه كان عنده 4 سنين
وباقى التفاصيل هنعرفها مع الأحداث
يتبع
https://darmsr.com/2023/07/06/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%a6%d8%b4-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82%d9%84/
660 views14:00
باز کردن / نظر دهید