Get Mystery Box with random crypto!

بابای محمدهادی

لوگوی کانال تلگرام mohsenp1414 — بابای محمدهادی ب
لوگوی کانال تلگرام mohsenp1414 — بابای محمدهادی
آدرس کانال: @mohsenp1414
دسته بندی ها: دستهبندی نشده
زبان: فارسی
مشترکین: 533
توضیحات از کانال

سعی می‌کنم توییت‌ها و برخی از متن‌هایی که به دلیل طولانی بودن در توییتر نمی‌گنجد را در اینجا به اشتراک بگذارم.ادمین @mo_p1414

Ratings & Reviews

3.00

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

1

4 stars

0

3 stars

1

2 stars

0

1 stars

1


آخرین پیام ها

2022-08-01 17:56:34 داشتم تاریخ طبری می‌خوندم، توصیه‌ای از معاویه به یزید دیدم که به نظرم برای فهم بهتر مردم کوفه جالب اومد:
«اگر مردم عراق از تو خواستند كه هر روز عاملشان را معزول كنى بكن كه به نظر من معزول كردن يک عامل بهتر از این است كه يكصد هزار شمشير بر علیه تو ظاهر شود.»
«و انظر اهل العراق، فان سالوك ان تعزل عنهم كل يوم عاملا فافعل، فان عزل عامل أحب الى من ان تشهر عليك مائه الف سيف.» (تاریخ طبری، ج5، ص323)
با این حساب، مقایسه بسیاری از افراد و گروه‌ها با مردم کوفه، بیجا به نظر میرسه.
142 views14:56
باز کردن / نظر دهید
2022-07-31 20:07:57 #پادکست خاکریز حجاب! (بخش دوم)
آیا سال ۵۷ بین انقلابی‌ها دوگانه‌ی «حجاب اجباری-حجاب اختیاری» مطرح بوده است؟

در این پادکست به روایت نظرات سیاست‌گذاران اصلی اول انقلاب درباره حجاب پرداختیم. مخصوصاً روایت‌هایی از شورای انقلاب که کمتر در رسانه‌ها به آنها اشاره شده است.

@AzadFekriSchool
182 views17:07
باز کردن / نظر دهید
2022-07-29 01:00:00
این نقل قول رو چند باری در فضای مجازی دیدم. الان کیهان این تاریخ رو بررسی کردم دیدم میرحسین موسوی این رو نگفته، بلکه موسوی تبریزی گفته.
البته در اینکه حکم فقهی محاربه (با فرض تحقق قید و قیودش) این هست، تفاوتی ایجاد نمیکنه.
589 views22:00
باز کردن / نظر دهید
2022-07-28 02:18:00 چقدر اینور و اونور سر بحث حجاب به ترکاشوند ارجاع میدند! شاید این خصلت برخی از ماهاست که وقتی با یه رادیکالیسمی مواجه میشیم، به دیدگاهی که در رادیکالیسم مشابه اون هست پناه می‌بریم! یعنی دیدگاه‌های میانه که درباره شرائط الزام شهروندان به شریعت صحبت میکنه رو کمتر طرح می‌کنیم میریم سراغ کسی که از بیخ و بن مخالفه!
من به زودی مطالعاتم رو منضبط ارائه میدم، ولی ترکاشوند خلاف زیاد گفته. به آخوندها رفرنس نمیدم. مقاله احمد پاکتچی رو بخونید. ترتولیان سیصد سال قبل از پیامبر اسلام زنان اعراب رو توصیف کرده که فقط چشمشان معلوم است! یا طواف عریان نه از روی مثل فقر بلکه مناسک و آیین بوده تا مثلا با لباسی که گناه کرده اند به پیشگاه خدا نروند و...
حالا درباره اینکه چقدر عجیب و غریب ترکاشوند خمار رو به معنای لنگ گرفته! یا روایات مربوط به پوشش نماز رو به پوشش سر در برابر نامحرم ربط داده و به ابن جنید هم نسبت داده، بماند! خواستید یادداشت سروش محلاتی رو ببینید.
یا باز هم اگر دوست دارید بیشتر ببینید، مناظره سوزنچی با ترکاشوند در دسترس هست. البته آقای سوزنچی تندی‌های زیادی به ترکاشوند میکنند و من خوشم نیومد واقعاً. بعضی جاها هم برررسی کردم حرف ترکاشوند درست بود. ولی در کل اطلاعاتی که آقای سوزنچی ارائه میدن مفیده و وزن کتاب رو معلوم میکنه.
اون کسی که با یه چارچوبی حجاب سر رو نقد کرده کدیوره نه مثل ترکاشوند یا اون آقای قابل!
تحلیل من اینه که کدیور هم به پشتوانه اون مبنای کلامیش که ائمه شیعه رو علمای ابرار تلقی کرده و نه امامان معصوم، تونسته بحثش رو جلو ببره.
من به زودی بحث کدیور و نقدهایی که بهش شده رو گزارش میدم ولی خواستید خودتون هم با یه سرچ ساده به کلمات کدیور و نقدهایی که از سوی برخی بهش شده دسترسی پیدا میکنید.
1.1K viewsedited  23:18
باز کردن / نظر دهید
2022-07-27 22:50:47 واقعاً رییسی در قیاس با روحانی خیلی کمتر به دولت قبلش حمله کرده.
یا احمدی‌نژاد خیلی غیرخودی بوده، یا اخلاق رییسی بهتره، یا بهانه برای حمله به روحانی کمه (که نیست!)، یا روحانی خیلی این تیپ دفاع رو مبتذل کرده، یا...؟!
320 views19:50
باز کردن / نظر دهید
2022-07-27 18:26:28 روزنامه آیندگان در ۱۹ اسفند ۵۷ با تیتر: «تظاهرات زنان به خشونت کشانده شد» انتشار پیدا کرد. در صفحه اول این روزنامه اطلاعیه‌ای از سوی «منزل امام» عنوان و نوشته شده بود: «گروهی خیانت‌کار و خیانت‌پیشه تحت عنوان کمیته مزاحم بانوان محترم شده‌اند.»
اما این روزنامه با بخشی از مردم درباره حجاب مصاحبه کرده بود. آنچه در ادامه می‌آید گزارشی از روزنامه آیندگان است که شاید برای فهم بهتر حال و هوای برخی مردم در آن زمان مفید باشد.

نسرین (دانشجو): با دستورهای این‌چنینی به هر شکلی مخالف هستم. این هم یک نوع سلب آزادی است.

عبدالله (مهندس ساختمان): نظر من به طور کلی این است که هرکس حق دارد به عنوان یک انسان، سرنوشت خودش را تعیین کند. و هیچ‌کس به هر عنوان و هر لباس حق ندارد برای دیگران خط مشی تعیین کند. این روش از نظر من محکوم است.

گلی (دکوراتور): برای آزادی، دوباره جلوی مسلسل خواهیم رفت.

علی (دیپلمه): به این دلیل با حجاب موافقم که اسلام گفته است. ما معتقدیم که حتماً حجاب اسلامی به دستور آقای خمینی باید رعایت شود.

رضا (کارمند): در الجزایر حتی دخترهای مارکسیست چادر سرکردند و حالا هم برای مبارزه با امپریالیزم، زنان ما بایستی حجاب اسلامی داشته باشند تا به دنیا نشان دهیم که زیر نفوذ هیچ کس نیستیم و قرآن و رهبرمان را قبول داریم.

پریوش (لیسانس روانشناسی، دبیر): این انقلاب نیست. نوعی دیکتاتوری است. آزادی باید برای تمام قشرها باشد. زن آزاده ما حجاب فطری دارد.

اسدالله (کارمند): معتقد هستم که زنان با حجاب اسلامی در حقیقت به جنبش کمک کرده‌اند و از تحریک جنسی مردان نیز جلوگیری می‌شود.

حسین (راننده تاکسی): باید حجاب زنها اسلامی باشد. شلوار تنگ نپوشند. پیراهن بلند بپوشند. اگر هم سرباز هستند، روسری ببندند.

سیمین (کارمند): بحث بر سر روسری و چادر نیست. بحث بر سر آزادی است. من یکی حاضرم جانم را بدهم تا به آزادی لطمه‌ای نخورد.

ناخدا سوم آبدار: نظرم درباره این دستور این است که بدترین چیزی است که امکان دارد در این مملکت تفرقه ایجاد کند. به عقیده من زنها آزادند که خودشان تصمیم بگیرند.

حسین (راننده تاکسی): من از نظر خانواده خودم طبق نظر اسلام رفتار می‌کنم. ولی دیگران را نمی‌دانم. به نظر من هر طور که خودشان صلاح بدانند عمل کنند.

الهه (محصل): به این خاطر حجاب اسلامی را قبول دارم که معنای پوشیدگی دارد و احساس مردها را تحریک نمی‌کند. درباره اینکه چرا زنها باید روسری سر کنند معتقدم موی سر زن زیباست و نبایستی عریان باشد. اگر هم زن مو نداشته باشد نباید بدون روسری باشد. چون بالاخره تحریک کننده است.

اسدالله (فروشنده): در اسلام آمده است: لا اکراه فی الدین! یعنی در اسلام اکراهی وجود ندارد که راجع به دین ورای کسی تصمیم بگیرند. البته در قرآن حجاب تاکیده ولی مردم بایستی آزاد باشند و در ضمن، دولت می‌تواند با زیاد کردن قدرت مالی مردها برای ازدواج، مشکل حجاب را هم حل کند.

گروهی از دختران محصل: حجاب اسلامی برای زن ضروری است. یعنی پوشیدگی کامل با روسری و یا کلاه. فکر می‌کنیم آنهایی که روسری یا چادر را نمی‌پسندند، حتماً منافع‌شان به خطر می‌افتد. یعنی آنها برداشت اشتباهی از حجاب داشته‌اند. البته حجاب، اجباری نیست و اگر کسی به زور بخواهد زن را با حجاب کند، ارتجاعی است، چون در قرآن آمده: لا اکراه فی الدین! اشخاصی که به خشونت متوسل می‌شوند، اسلام واقعی را قبول ندارند و ضدانقلابی هستند.

محمود (کارگر): اگر یک رژیم عامل امپریالیزم را واژگون کردیم، نباید زیر پرچم رژیم اجبار برویم.

اسماعیل (دانشجو): حکومت اسلامی را تایید می‌کنم. ولی حکومت بورژواها را به هر شکلی محکوم می‌کنم. تا نهادهای سرمایه‌داری را از بین نبرند، نمی‌توانند با حجاب زن، تعللی در استثمار جامعه سرمایه‌داری به وجود بیاورند.
452 viewsedited  15:26
باز کردن / نظر دهید
2022-07-25 19:30:38 #پادکست خاکریز حجاب!
چرا حجاب در ایران، یک مساله حیاتی شده است؟ (بخش اول)

پادکست‌های سریالی مدرسه با عنوان «خاکریز حجاب» رو از دست ندید. بخش اول رو با این سوال که «چرا حجاب میدون جنگ شده؟» شروع کردیم و از دوران رضاشاه، کشتار مسجد گوهرشاد و علت استعفای فروغی گفتیم. در پایان هم به این پرداختیم که رضاشاه با چادر مخالف بود یا حجاب؟

@AzadFekriSchool
312 views16:30
باز کردن / نظر دهید
2022-07-24 17:48:18 دست یامین‌پور درد نکنه. ما هم همین رو میگیم! فقط کمی شفاف‌تر! این بدنه ایدئولوژیک اگر «مردم» برای مقامات ارشد نباشند، حداقل شهروندان درجه یک هستند. امیدی هم به تحول باشه، از سوی افرادی در همین شهروندان درجه یکه.
1.0K viewsedited  14:48
باز کردن / نظر دهید
2022-07-24 13:32:51 #پادکست خاکریز حجاب!
چرا حجاب در ایران، یک مساله حیاتی شده است؟ (بخش اول)

این روزها لیدر مطرح مخالفان حجاب می‌گوید: «حجاب برداشته شود، بقیه کار آسان خواهد شد.» و موافقان قانون حجاب در تریبون‌های مختلف می‌گویند: «اگر حجاب و عفاف به‌عنوان خاکریز اول مقابله با جنگ نرم دشمن از دست برود، خاکریزهای دیگرمان را نیز از دست خواهیم داد.»

اما این میدان جنگ با چه زمینه‌های تاریخی و چه استدلال‌هایی ایجاد شده است؟
قصد داریم تا در چند قسمت به مساله حجاب بپردازیم. البته بخش‌هایی از محتوای پادکست‌ها در صفحات مجازی مدرسه منتشر شده، اما این پادکست‌ها حاوی اطلاعات بیشتری خواهد بود.

بخش اول را با این سوال که «چرا حجاب میدان جنگ شده؟» شروع کردیم و از دوران رضاشاه، کشتار مسجد گوهرشاد و علت استعفای فروغی گفتیم. در پایان هم به این پرداختیم که رضاشاه با چادر مخالف بود یا حجاب؟



381 views10:32
باز کردن / نظر دهید
2022-07-15 10:12:54 این به آن در!
نگاهی به دیدگاه‌های آیت الله خامنه‌ای درباره قانون حجاب
مروری بر نظرات سیاست‌مداران و فضای رسانه‌ها درباره قانون حجاب (بخش ششم)

آیت الله خامنه‌ای مهر ۹۱ به خراسان شمالی رفتند و بعد از استقبال مردم از ایشان، در جلسه با روحانیون گفتند: «بعضی از همین‌هایی که در استقبالِ امروز بودند...خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست.»

رهبری از روحانیون و طلاب خواستند نهی از منکر آنها با زبان خوش باشد و نه با ایجاد نفرت. بر همین اساس تاکید کردند: «او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم / آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟ با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.»

اما این مطالب به معنای بی‌اعتقادی آیت الله خامنه‌ای به قانون حجاب نبود. درباره ماجرای دی۹۶ و #دختران_خیابان_انقلاب، رهبری گفتند: «پول‌هاى زيادى خرج می‌كنند، فعّاليّت زيادى می‌كنند...براى اينكه بتوانند روى اين نقطه‌ى حسّاس، [يعنى] نقطه‌ى هويّت مستقلّ فرهنگىِ زنِ مسلمان، اثرگذارى كنند...كه نتيجه‌اش بالاخره اين بشود كه مثلاً فرض كنيد چهار دختر فريب بخورند و در خيابان حجابشان را بردارند...بعضى‌شان هم ممكن است پول بگيرند -حالا من نمي‌دانم، نمي‌توانم قطعاً بگويم- و اين روسرى را از سرشان بردارند يعنى مثلاً ما چه شديم! نتيجه‌ى همه‌ى آن تلاش، خلاصه مي‌شود در اين نتيجه‌ى كوچکِ حقير. خب، تا اينجا مسئله‌اى نيست...»

آیت الله خامنه‌ای حساسیت‌شان را از افرادی عنوان کردند که از خواص جامعه هستند و از حجاب اجباری انتقاد می‌کنند. ایشان در این سخنرانی گفتند: «[ميگويند] امام كه فرمودند بايد زنها باحجاب باشند، همه‌ى زنها را نگفتند! #حرف_بيخود! ما بوديم آن وقت، ما خبر داريم؛ چطور اين‌جور است‌؟ امام در مقابل يك منكر واضحى كه به‌وسيله‌ى پهلوى و دنباله‌هاى #پهلوى در كشور به‌وجود آمده بود، مثل كوه ايستاد، گفت بايد حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ى منكرات، امام همين‌جور محكم ايستاد.»

رهبری معتقدند حکومت در قبال #حرام_اجتماعی مسئولیت دارد. بر همین اساس با انتقاد از کسانی که #گناه_حجاب را با #گناه_غیبت مقایسه می‌کنند، گفتند: «آنچه انسان [از آن] رنج مي‌برد، اين است كه تشخيص نيست. ما كه نگفتيم اگر كسى در خانه‌ى خودش در مقابل نامحرم روسرى‌اش را برداشت، ما او را تعقيب مي‌كنيم؛ [خير] ما او را تعقيب نمي‌كنيم، در خانه‌ى خودش است، كار شخصى مي‌كند

دی۹۷ برخی از فعالان فرهنگی حوزه حجاب با رهبری دیدار کردند. مطابق نقل روزنامه خراسان، امیرحسین بانکی‌پور که در این جلسه حاضر بوده می‌گوید: «در این دیدار رهبر انقلاب در بخشی از فرمایش‌شان به این نکته اشاره کردند که این که حضرت امام از اول انقلاب رعایت حجاب را در جامعه به صورت قانون آوردند، از مصادیق این بیان بود که "آن چه پیر در خشت خام می‌بیند..."؛ ایشان گفتند خیلی وقت‌ها حضرت امام دیدگاه‌هایی داشتند که ما تعبداً می‌پذیرفتیم، ولی دلیلش را آن زمان متوجه نمی‌شدیم و بعدها زمان به ما نشان می‌داد که چقدر این کار، حساب‌شده بود.»

آقای بانکی‌پور در ادامه این‌چنین نقل می‌کند: «بعضی‌ها فکر می‌کنند که اگر مسئله‌ الزام به رعایت حجاب در جامعه نباشد، کشور، خودش به یک تعادلی می‌رسد، آن هایی که تمایلی به حجاب ندارند، آن قسمت‌هایی را که می‌خواهند رعایت نمی‌کنند، آن هایی هم که مایل هستند رعایت می‌کنند. آقا نظرشان این نبود، می‌گفتند اگر این مسئله از ناحیه‌ حضرت امام از همان اول محکم نشده بود، الان وضعیت کشور ما و سیمای ظاهری کشور ما حتی از کشوری مثل ترکیه، به مراتب بدتر بود

آقای زیبایی‌نژاد نیز که در جلسه حاضر بودند می‌گویند: «اینکه حجاب نماد زن انقلابی است باعث می شود که هر کس انگیزه مقابله با انقلاب دارد، سراغ حجاب می رود و فردا اگر حاکمیت از بحث حجاب کوتاه آمد، به منزله شکست انقلاب قلمداد می شود و من این سخن را به رهبر معظم انقلاب عرض کردم. ایشان به بنده حاشیه زدند که گویا تصور کردید که ما حجاب را به امری نمادین تبدیل کردیم، در حالی که جریانات چپ، حجاب را به امری نمادین تبدیل کرده اند که شکست حجاب را به مثابه شکست انقلاب قلمداد کنند.»

در هر صورت آیت الله خامنه‌ای معتقدند نباید از قانون حجاب کوتاه آمد. ایشان در ۲۵ مرداد۸۳ گفتند: «در مسأله‌ی زن هم موضع شما تدافعی نیست؛ تهاجمی است. آنها اعتراض‌شان به ما این است که چرا زنهایتان حجاب دارند؛ چرا حجاب اجباری است. خود آنها هم بی‌حجابی را اجباری کردند؛ این به آن در!»

@AzadFekriSchool
514 views07:12
باز کردن / نظر دهید