Get Mystery Box with random crypto!

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست خدایا به سلام | Mojtaba in France

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

طبق قانون جدید هلند، باید دو بار تست کرونای مختلف می دادیم تا اجازه ورود به هلند را بدهند. قبلا در هلند تست داده بودیم. آن چوب نازل را کمی به انتهای دهان می زدند و کمی داخل بینی و تمام. ولی در ایران طوری آن نازل را داخل بینی فرو می کنند که انگار قرار است از مغز نمونه برداری کنند. خلاصه با نتیجه تست ها راهی هلند شدیم.

هنگام نماز صبح، برای ترانزیت، در فرودگاه دوحه قطر بودیم. فرودگاه قطر نمازخانه دارد ولی به خاطر کرونا آن را بسته بودند. در صورتی که تمام رستوران ها و کافی شاپ ها و فروشگاه های داخل فرودگاه باز بودند و مملو از جمعیت. آنجا بود که فهمیدیم ویروس کرونا فقط در داخل نمازخانه منتقل می شود. در یک گوشه فرودگاه نماز صبح را خواندیم و سوار پرواز دوم شدیم.

وقتی هواپیما در فرودگاه اسخیفل آمستردام در هلند فرود آمد به دلیل چند سانت برف و سرمای هوا، دو ساعت طول کشید تا هواپیما را از انتهای باند پرواز به کنار ساختمان فرودگاه ببرند. وقتی بالاخره پیاده شدیم و از گیت ورودی رد شدیم و مهر ورود روی پاسپورتمان خورد فکر کردیم دیگر کار تمام است. بعد که وارد قسمت تحویل بار شدیم، یک ساعت منتظر ماندیم تا چمدان هایمان را بیاورند. بعد از یک ساعت گفتند به دلیل اینکه همه چیز یخ زده نمی توانیم ساک ها را از هواپیما خارج کنیم. به خانه بروید و فرم مفقودی چمدان ها را پر کنید تا بعدا ساک ها را به آدرستان ارسال کنیم.

وقتی خواستیم به شهر مقصد برویم، دیدیم همه قطارها و اتوبوس ها به دلیل همان چند سانت برف کنسل شده است. تاکسی هم ۳۵۰ یورو پول میخواست برای رساندن ما به مقصد. شب را در هتل شرایتون کنار فرودگاه سر کردیم تا با قطار روز بعد به مقصد برویم. فردا شد و وقتی نزدیک حرکت قطار شد دیدیم همه قطارهای روز بعد را هم کنسل کرده اند.

در نهایت با تاکسی های اوبر به مقصد رفتیم و ۲۳۰ یورو به اوبر دادیم. راننده گفت طول مسیرمان از یک ساعت بیشتر است و باید بین راه ۱۵ دقیقه توقف کنیم. چون پلیس ممکن است با استفاده از کامپیوتر ماشین، طول سفر را چک کند و اگر مدت زمان طولانی در حال رانندگی باشیم و بینش استراحت نکرده باشیم ما را جریمه می کند.

۱۵ دقیقه در یک سوپرمارکت بین راه توقف کردیم و یک چای داغ در آن هوای برفی نوشیدیم. اپلیکیشن اوبر پیغام داد که شما در بین مسیر، چند دقیقه ای است که توقف کرده اید. آیا به کمک نیاز دارید؟ گزینه های زیر را هم برای انتخاب نشان می داد:
 - نه اتفاقی نیفتاده و خودمان توقف کرده ایم.
 - میخواهم با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرم.
 - میخواهم یک تصادف را گزارش کنم.
 - میخواهم مقصد را عوض کنم.
 و غیره که عکس این منویی که اتوماتیک در اپلیکیشن اوبر ظاهر شد را می توانید در پایین ببینید.

در نهایت بعد از همه این ماجراها به مقصد رسیدیم. اپلیکیشن اوبر پیغام داد که ممنون از اینکه از سرویس ما استفاده کردید. اگر میخواهید میتوانید به راننده انعام بدهید و گزینه هایش هم ۱ یورو ۲ یورو و ۵ یورو بود. من هم برای یک سفر ۲۳۰ یورویی ۲ یورو به راننده انعام دادم. :)) بعدا راننده هم تشکر کرد و اپلیکیشن اوبر پیغام تشکر راننده را هم برای من ارسال کرد.

جمع پول هتل کنار فرودگاه و تاکسی اوبر از قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما بیشتر شد. در نهایت امروز بعد از سه روز از ورود به هلند، اطلاع دادند که قرار است فردا چمدان هایمان را برایمان ارسال کنند.