Get Mystery Box with random crypto!

= بجد و الله يا رامز .. حتي النهارده جالك طلبيه بس علي طريق ال | مدونة كامو للروايات والقصص

= بجد و الله يا رامز .. حتي النهارده جالك طلبيه بس علي طريق الصحراوي

= و دي فلوسها كتير بجد يا سعد ؟؟

= كتير اووي اووي يا راامز

= خلاص نروح بقي و امري لله .. فين علي الصحراوي ؟

= هقولك ..........

ثم وصف له طريق السيارة التي من المفترض ان يذهب لاصلاحها ،، تركه رامز يعتني بالورشه لانه لن يستطيع اغلاقها .. و أخذ عدته ثم ركب دراجته البخارية بسيطة الحال و اتجه الي حيث المكان المطلوب

################

بعد أكثر من ساعة وصل رامز بدراجته البخارية و عدته الي المكان المطلوب .. اوقف الدراجه أمام سيارة مروان و نزل يلهث بالشدة ، فدرجه الحرارة مرتفعه و الشمس عمودية في منتصف النهار و هو لاكثر من ساعه يبذل مجهودا بدنيا في المشي بالدراجة البخاريه

ما ان توقف امامهم حتي نزل يوسف ينظر له من اعلاه لاسفله هاتفا :

_ خير ؟ .. انت مين ؟

_ مش حضرتك طالب ميكانيكي يا باشا ؟

= ايوه .. انت الميكانيكي ؟ .. ده انا جالي علي الابلكيشن انها ورشه كبيرة و ناس خبره أخر حاجه .. لايمكن يكون أنت المقصود

زفر رامز بضيق و هتف بغضب :

= و ليه الغلط يا باشا .. احنا فعلا ورشه كبيرة و ناس خبره .. انت ليك بالشغل مش بشكل الي هيشتغل

في تلك اللحظه نزل مروان من السيارة ينظر لذالك الصبي الذي يعطيه ظهره و صوته يرتفع بالصراخ مع مساعده .. اقترب منهم ببطئ و هتف :

= صوتكم عالي ليه ؟؟

التفت له رامز ينظر اليه و قد شمله مروان بنظراته من اعلاه لاسفله .. لقد كان قصير القامة نحيف الجسد بشدة .. مجعد الشعر و وجهه ملطخ بالشحم و التراب يرتدي ستره و بنطال تبدوان كبيرين عليه تمتلأن بالوساخه و الشحم ، و رغم كل ذالك ما جذب انتباهه هو لون عيناه .. كيف لصبي ان يمتلك أعين بهذا الجمال المغري مثل أعين النساء ؟؟

تاه مروان في عيني رامز لبعض الوقت و هو لا يدري ماذا حدث له حقا .. و لكنه استفاق علي حديث رامز :

= ممكن اشوف ايه مشكلة العربية بقي ؟؟

نظر له مروان ببرود قبل ان ينظر الي ساعته هاتفا :

_ انت أتأخرت نص ساعه كامله الأبلكيشن قايلي انك هتوصل في نص ساعه .. و كمان صوتك عالي علي الأسيستنت بتوعي .. اتفضل شوف شغلك و هخصم ده كله من المبلغ بتاعك

دمعت عين رامز لثانية قبل ان يتماسك و يهتف بضيق :

= ماشي يا باشا .. هو ايه الي حصل للعربيه ؟؟

قالها و هو ينزل عدته عن الدراجة .. ثم وصف له يوسف ما حدث فجأة للسيارة ..

ارتفع رامز علي أطراف اصابعه و هو يدخل رأسه داخل مقدمة السيارة يبحث عن العطل و بيده ادواته .. دقائق و رفع رأسه يسأل السائق :

= معاك ماية هنا في العربية ؟؟

= ايوه يا ابني

= طب ممكن تجيبها

احضرها السائق و بدأ رامز بوضعها حول المحرك .. ثم بدأ يعبث ببعض الاشياء بأدواته و استغرق بعض الوقت .. قبل ان يرفع رأسه يمسح حبات العرق عن جبينه و الأرهاق يبدو بشدة عليه .. نظر الي السائق هاتفا :

_ اطلع كده حضرتك دورها و شوف هتشتغل و لا لا ؟؟

بالفعل صعد السائق ليجربها و اشتغلت السيارة و دارت فهتف رامز يكمل :

_ اطلع بيها لأودام شوية و بعدين ارجع نتأكد انها بتتحرك كويس

بالفعل قام السائق بما طلبه منه رامز و شعر بالسعاده لانها عادت تعمل جيدا .. عاد اليهم بعد ان جربها و نزل يخبر مروان :

_ بقيت زي الأول و احسن يا مروان بيه

اماء مروان و اخرج من محفظته بعض الأموال يعطيها لرامز الذي لاحظ ترنحه و عدم تصلب جسده .. نظر له مروان بشك هاتفا :

_ انت كويس ؟؟

اماء رامز بصمت بينما كان يشعر بالدوار الشديد و الارهاق الاشد و لا يعرف ماذا حل بجسده اذ بدأ يشعر به يرتخي .. و دقائق و سقط فاقدا للوعي اسفل قدمي مروان !

●●●●●●●نهاية الفصل الأول●●●●●●●

تقتكرو ايه قصه رامز ؟ و ماله مروان حاطط مناخيره في السما كده ليه ؟؟ .. هل مروان هيساعد رامز و لا هيسيبله فلوسه و يمشي ؟

يتبع...
(رواية سجن الحب والظلام)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d8%ac%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%b8%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/