Get Mystery Box with random crypto!

محمد رضا نائینی

لوگوی کانال تلگرام mr_naeinii — محمد رضا نائینی م
لوگوی کانال تلگرام mr_naeinii — محمد رضا نائینی
آدرس کانال: @mr_naeinii
دسته بندی ها: دستهبندی نشده
زبان: فارسی
مشترکین: 876
توضیحات از کانال

آی دی ادمین: @Mr_naeini
instagram: m.r_naeini

Ratings & Reviews

2.50

2 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

0

4 stars

0

3 stars

1

2 stars

1

1 stars

0


آخرین پیام ها

2018-01-14 09:35:49 #نقد_معصوم

از محکمات مذهب، پاکی معصومین علیهم السلام از هر گونه خطاء و اشتباه در تمامی امور فردى و اجتماعى است؛

بنا بر اين لازم است در تفسير هر متن دينى يا واقعه ى تاريخى مرتبط با آن ذوات مقدسه، نكته ى فوق را اساس قرار دهیم.

توجه به دو مطلب دیگر نیز ضروری است:

تقیه ای که معصومین علیهم السلام از عوام شیعیان خود می فرموده اند کم تر از تقیه از عامه نبوده ؛

بلکه علامه ی مجلسی ره در بحار می فرمایند:

"تقیه ی معصومین ع از شیعیان به مراتب بالاتر از تقیه از دیگران بوده است" .

زیرا گاه به محض اظهار عصمت، آنان به غلو می افتادند.

جامعه ی پیرامون حضرات، از افرادی تشکیل شده بود که غالبا آنان را معصوم نمی دانستند؛

در چنین جامعه ای جملاتی مانند این که:
"من بالاتر از آن نیستم که خطا کنم"

مطابق با فهم مخاطبان صادر شده و هرگز مجوز احتمال راه یافتن اشتباه به کردار و گفتار معصوم ع نیستند؛

کما این که بحث مردم با پیامبر خدا ص در مواردی که گمان می کردند کلام او عین وحی الهی نیست نیز ناشی از نقص عقول آنان بوده نه آن که نافی عصمت حضرتش باشد.

T.me/mr_naeinii
16.7K views06:35
باز کردن / نظر دهید
2018-01-13 22:07:43
#اسوه


روحانیت اگر نفوذ معنوی می خواهد باید با پیر و جوان، رفتاری پدرانه داشته باشد.

ع ن: مرحوم استاد #ایت_الله_العظمی_تبریزی ره

@mr_naeinii
9.1K viewsedited  19:07
باز کردن / نظر دهید
2018-01-13 21:09:32 همراهان عزیز سلام؛

اگر رفع فیلتر تلگرام ادامه یابد باز از همین درگاه با شما خواهم بود.

@mr_naeinii
7.3K views18:09
باز کردن / نظر دهید
2017-12-28 23:42:37 گزیده ی توضیح سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیرامون نشست خبری گذشته:



مراجع معظم تقلید حفظهم الله و اساتید محترم سطوح عالی و آزاد حوزه و طلاب عزیز سطوح، از این محل بهره‌مند نمی‌شوند، ولی در زمان اعلام بودجه‌ها این طبقه گرامی مورد هجوم قرار می گیرند.

بازسازی کتابخانه ی مسجداعظم بر اساس تقاضای مسؤولین محترم مرتبط با طرح توسعه اطراف حرم مطهر اعم از تولیت وقت آستان مقدس، وزیر وقت کشور، استاندار وقت قم، وزارت مسکن و بنیاد مسکن کشور از آیت‌الله علوی بروجردی شکل گرفت.

که در مقابل تخریب ساختمان سابق کتابخانه(موقوفه) مسجداعظم و ضلع غربی مسجد برای ایجاد نمای مناسب در طرح توسعه و نیز بهینه‌سازی مسیر تردد توسط مسؤولین امر، انجام شد و بودجه‌ای از حوزه علمیه قم در این خصوص نشد و از محل بودجه ی توسعه ی اطراف حرم مطهر بوده است و آیت‌الله علوی چون معتقد هستند که در بر‌نامه‌های طرح توسعه حرم و اطراف آن و برنامه‌های آستان مقدس نباید اخلال ایجاد شود موافقت فرمودند.

پس از ساخت و تکمیل و تحویل کتابخانه ی جدید از سوی دولت وقت پیشنهاد شد که همانند بسیاری از مراکز علمی و دینی برای مسجداعظم و کتابخانه و مجموعه ی علمی مرتبط با مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی هم ردیف بودجه‌ای تخصیص بدهند که این مهم نیز علیرغم نیاز شدید و ضرورت، به دلیل اینکه مجموعه از اشراف حوزه علمیه خارج نشده و به دولت وابسته نباشد، با مخالفت حضرت آیت‌الله علوی مواجه شد.

تعلیقه:

به نوبه ی خودم برادرانه از اين كه سخنگوی محترم، اظهارات پیشین خود را تصحیح کرده تشکر می کنم و امیدوارم همه ی ما در حفظ حرمت بزرگان حوزه بکوشیم.

@mr_naeinii
8.6K viewsedited  20:42
باز کردن / نظر دهید
2017-12-26 22:09:04 #سخنگو

تا این ساعت به مدیر محترم حوزه های علمیه بسیار خوشبینم،

و برای این خوشبینی هم دلائلی دارم که مهم ترین آن ها صداقتی است که در او دیده ام.

نصب سخنگو برای حوزه نیز از دلائل خوش فکری این برادر محترم است؛

نصب سخنگو و برگزاری مصاحبه ی مطبوعاتی یعنی این که مدیریت حوزه آماده شده تا در مورد اقداماتش به افکار عمومی پاسخ دهد؛

البته نوع این سخنگوئی نباید نقض غرض باشد.

مثلا در حالی که جمعی از بزرگان در داخل حوزه و گروهی از مردم نسبت به اختصاص بودجه های دولتی به حوزه ها پرسش هائی دارند اولویت آن است که به آنان توضیحات قانع کننده ای داده شود؛

بی بی سی فارسی در اولویت پاسخ گوئی نیست؛

گمان می کنم قدری در انتخاب شخص سخنگو بی دقتی شده؛

ولی این بی دقتی چیزی از ارزش کار کم نمی کند.

در عوض، نکته ی جالب توجه در سخنان آقای سخنگو پاسخ نقضی به اشکال استاد ارجمند جناب آقای علوی بروجردی بود که توضیح قانع کننده ی این بزرگوار را می طلبد.

به هر صورت، این اقدام پر ارزش مدیرمان را ارج می نهم.

#خسته_نباشید_آقای_مدیر

@mr_naeinii
6.6K viewsedited  19:09
باز کردن / نظر دهید
2017-12-26 13:29:54 برای برادر گرامیم سید طاها یزدانی

سلام

یادداشتی را از جناب عالی در فضای مجازی خواندم که چون در برخی از قسمت هایش تلویحا انتقاداتی به بنده داشتید پاسخ ندادن به شما را روا ندیدم.


صورت واقعه:

چند نفری از اساتید با اصرار دیگران به همکاران خود یک عیدی داده اند و در پیامک اطلاع رسانی به اساتید حتی از به کار بردن القاب برای آنان پرهیز شده .

________________________

شما چند نکته را قطعی دیده اید:

این مبلغ، (کمتر از پانصد هزار تومان)، شهریه است و لذا پرداخت آن معنائی خاص دارد.

این اقدام عجیب است.

این کار زمینه چینی برای مرجعیت است.

این اعوجاجی بسیار بزرگ تر از اموری است که حقیر فریاد انتقاد در مورد آن ها سر داده ام.

سکوت بنده، یا این که کسانی را امید آینده بدانم بی اخلاقی است.

و...‌

من با هیچ یک از این مقدمات، موافق نیستم؛

زیرا:

میان "عیدی" و "شهریه" تفاوت است.

دادن عیدی به همکاران عجیب نیست.

من نیت خوانی بلد نیستم و نمی توانم در حالی که می دانم همه ی این پنج بزرگوار، با اصرار دیگران حاضر به پرداخت عیدی شدند بپذیرم با هدف زمینه سازی برای مرجعیتشان چنین کرده اند؛

در اسلامی که من بلدم این نحوه نیت خوانی، "سوء ظن" به برادر مؤمن و حرام است.

من اصولا اهل فرياد نيستم، گاهی اگر مطلبی را مهم ببینم و تذکر علنی را لازم بدانم چنین می کنم.


این نکته را نیز بگویم که جمعی که واسطه ی این عمل خیر بوده اند نیز اظهار داشته اند که هیچ نیتی جز خدمت رسانی به اساتید حوزه نداشته اند و با شناختی که از آن مجموعه دارم نمی توانم بگویم چنین نیست.

به هر حال نیاز عمومی طلاب، در میان اساتیدی که سن و سالی هم از آنان گذشته وجود دارد.

پرداخت عیدی به اساتید نیز هیچ گاه اختصاص به مراجع عظام دامت برکاتهم نداشته؛

اكنون در مدارس تحت برنامه، هر ماه به اساتید حق التدریسی پرداخت می شود که طریق تأمين آن مراجع نيستند.

حداقل دو تن از اساتيد من سال ها قبل از مرجعيتشان به تعداد زيادى از افراد(حدود هزار نفر يا بيشتر) شهريه مى دادند،

و همین الان بسیاری از علماء بلاد به تمامى طلاب شهر يا استان خودشان شهريه يا عيدى مى دهند.

بله شهريه ى عمومى، در محدوده ى كار مراجع عظام بوده.

و اما سخنی با برادران روحانی:

تفاوت رفتاری من با این برادر عزیز، ناشی از دو دیدگاه است:

یکی ابتدا از کنش ها نیت را حدس می زند و آن گاه بر اساس نیتی که حدس زده قضاوت می کند

و دیگری وظیفه ی خود را حسن ظن به برادران ایمانی می داند.


در انتخاب هر یک از این دو راه آزادید

و البته روز جزاء نيز چندان دور نیست.


محمد رضا

@mr_naeinii
6.2K viewsedited  10:29
باز کردن / نظر دهید
2017-12-24 21:26:30 #تذکار

گاهی مطلبی در نقد رفتار یا گفتار برادران ایمانی نوشته ام؛

اما توجه به این نکته لازم است که تلاشم بر این بوده که هرگز در صدد کنکاش و بیل زدن به نیت ها نباشم.

در حدیث است که:

"آنگاه که مؤمن، برادر ايمانيش را متهم مى كند ايمان در قلبش ذوب مى شود؛

چنان که نمک در آب محو می گردد".

در حدیث دیگری وارد شده:

"ملعون ملعون من اتهم أخاه".

بر اين اساس، از برادران و خواهرانم تقاضا مى كنم اگر در کانالی که عضوید احساس نمودید صاحب آن کانال با سوء ظن، در صدد نيت خوانى از كردار ديگران است فورا آن کانال را ترک کنید و خود را در این رذیله ی اخلاقی شریک نفرمائید.

یا علی

@mr_naeinii
5.3K viewsedited  18:26
باز کردن / نظر دهید
2017-12-23 20:36:42 باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای قاسمیان

سلام علیکم

اکنون که پیرامون تصویر منتشر شده توضیحاتی را ارائه فرموده اید به عنوان برادری کوچک، مطالبی را به عرض عالی می رسانم:

قبول دارم که گاه شرائطی خاص اقدامی را می طلبد و کسی که در باره ی آن اقدام از بیرون و بدون آگاهی از شرائط مزبور قضاوت کند ممکن است به خطا برود؛

اما اکنون و پس از توضیح همه ی آن شرائط، ذهن بنده قانع نشد؛

هر شغلی اقتضاءات خاص خود را دارد،

جامعه از يك روحانی متوقع است که آنان را به یاد معاد و مبدأ بياندازد و اين ارتباطى به حلال و حرام بودن ذاتى عمل ندارد؛

بسيارى از كارها حلالند اما ما به عنوان يك روحانى و به خصوص مدیر مدرسه ی علمیه حق نداريم مرتكب آن ها شویم؛

من نیت عمل شما را حمل به صحت کرده ام اما زشتی آن کار، واقعی است و می دانید مجرای حمل به صحت نیست؛

مثال هائی که زده اید نیز از نظر فقهی با نوع عمل حضرت عالی در تصویر منتشر شده تفاوت دارند که اگر مایل بودید وجه تفاوت را در جلسه ای علمی به عرض عالی می رسانم؛

اجمالا قصد نجات غریق، رافع حرمت است ولی قصد شادمان کردن دیگران مجوز هتک لباس مقدس روحانیت نیست.

این بنده ی ناچیز، از حضور فعال جناب عالی در مناطق زلزله زده کمال تشکر را دارد و امیدوار است بتواند این رفتارتان را سرمشق برای خود قرار دهد؛

اما یک کردار نیکو هرگز مجوز کردار ناروای دیگر نمی شود؛

برای بازگرداندن آرامش به جمع آن عزیزان کافی بود با مراعات هویت صنفی خود با بیان شیوایتان محاسن کلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بیان می فرمودید.

بر فرض که تکلیف کاربرد و ترویج موسیقی در کرسی های آزاد اندیشی معین شود اما ما به عنوان روحانیت وظیفه ی ترویج دین خدا را داریم نه ترویج موسیقی

عرائض دیگری نیز هست اما زیاده تصدیع نمی کنم.

برادرتان محمد رضا

T.me/mr_naeinii
30.1K viewsedited  17:36
باز کردن / نظر دهید
2017-12-23 12:30:40
#شایسته_ی_تکریم

مدیر عزیز حوزه های علمیه، در نماز جمعه ی این هفته در میان مردم و در غیر جایگاه ویژه به نماز ایستاد.

@mr_naeinii
6.4K viewsedited  09:30
باز کردن / نظر دهید
2017-12-21 18:43:53 گزیده ی سخنان استاد عصاری در جلسه ی عمومی #نشست_دوره_ای_اساتید :


دو نکته ی مقدماتی:

بنده به عنوان منتقد نسبت به اصل طرح موضوع وارد شده ام.

اگر در صحبت هایم نقدی صورت می گیرد نسبت به اشخاص نیست بلکه نسبت به عملکرد است چون قصدها و نیت ها را فقط خدا می داند و هیچ ربطی به ما ندارد.



نکات اصلی:

ما در حوزه علمیه با جریاناتی روبرو هستیم که خواسته یا ناخواسته به تنقیص سرمایه های اصیل حوزه می پردازند؛

این جریانات که قدرت خود را مدیون فضای مجازی و تبلیغات می دانند مدت ها است که مراجع معظم تقلید یعنی بزرگان جامعه علمی ما را هدف گرفته اند و تلاش می کنند جایگاه آنها را در هدایت حوزه علمیه به چالش بکشانند ان شاء الله که قصد آنها خیر است ولی من عملکرد آنها را نقد می کنم.



بحث در نقد این بزرگان نیست که پر واضح است که هر انسان غیر معصومی قابل نقد است، بحث در این است که آن چه در مرحله ی عمل اتفاق افتاده است خواسته یا ناخواسته جوسازی بر علیه این سرمایه های بی بدیل است و این نقطه اصلی چالش است؛

چطور می توان انتظار داشت که تحول در حوزه علمیه چشم انداز مثبتی داشته باشد در حالی که پایه ها و ارکان این جامعه علمی مورد تخریب قرار گیرد در عرصه تحلیل این جریانات بدون ورود به امر نیت خوانی و قصد این جریانات که از شان این مجلس به دور است می توان گفت که پیکان مبارزه این جریانات نه صرفا مراجع تقلید بلکه بنیان های اصلی حوزه یعنی تراث ما را نشانه گرفته است.

مگر نه این است که نمود و نماد این جریانات مبارزه با مکتب شیخ و آخوند است و اصلا فکر نکنید که به این جا ختم می شود بلکه شیخ طوسی که شیخ الطائفه است نیز بی بهره نبوده است و همه اینها نه از جانب یک نیروی عالم و متخصص بلکه از جانب کسانی است که حداقل در مقام اثبات وزنه علمی به حساب نمی آیند.



سرال اصلی بنده این است که:

در این فضا چگونه می توان با غفلت از این امر مهم به بحث از ضعف انگیزه طلاب پرداخت

چه تضمینی وجود دارد که در فرض موفقیت، جامعه حوزه که ارکان و بنیان های خود را از دست داده در نهایت به استحاله کشانده نشود


حوزه ى علمیه، پرچم دار دینی است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «إنما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»،

مشکلی که فکر می کنم تأثیر مهمی در ایجاد این فضا دارد آن است که نسل جوان ما در حوزه دچار یک تضاد نظری در عرصه اخلاق شده اند

گویا این مساله خیلی عادی شده است که اگر چیزی را مهم دانستیم می توانیم به خاطر آن احکام اخلاقی را تخصیص زنیم.

شما خود واقف هستید که برخی از طلاب و حتی فضلاء، به راحتی به این تخصیص ها دست می زنند و در این امر خود را محق می دانند؛

حال به امر تحول برگردید تا بتوانيد اين مسأله ى بنیان سوز راواکاوی کنید؛

فضای حوزه فضائی نیست که هتاکی در آن منزوی شود بلکه فعلا در این فضا برخی به خود اجازه می دهند که تراث ما را "عتیقه" بنامند و طرفداران آنها این نوع هتاکی را با هتاکی دیگران توجیه کنند؛

در این فضا است که نقد ماهیت اخلاقی خود را از دست می دهد، آن چه از شما انتظار دارم این است که تلاش وسیعی بر اساس «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» برای حاکمیت اخلاق در حوزه نمایید.



یکی از مهم ترین علل کم انگیزگی به متون درسی، مساله ى اخلاق در حوزه علمیه است؛

طلبه ای که در بدو ورود، از حوزه نمائی اخلاقی داشته در سیر تحصیل خود با فضای تخصیص بلا دلیل احکام اخلاقی روبرو می شود و در این رویاروئی مهم ترین هویت خود را از دست می دهد؛

از دست دادن هویت یعنی گم کردن راه و اشتباه در تشخیص موانع رشد؛

در این صورت طلبه نسبت به خودش و سرمایه هایش دچار چالش می شود.



کم شدن انگیزه نسبت به متون درسی صرفا یک پدیده است نه عنصر اصلی بلکه عنصر دم دستی ای است که اذهان را به خود مشغول کرده است، طلبه در این رویاروئی، مهم ترین هویت خود را از دست داده و آن گاه در تشخیص موانع رشد، تحت تاثیر تحلیل های افراطی قرار می گیرد این جا است که ظرف تحلیل های افراطی ساخته می شود و کلام دلسوزان را به سخره می گیرند در این ظرف هر گونه تلاشی در راستای آسیب شناسی در خدمت عوامل افراطی قرار می گیرد.

@mr_naeinii
6.2K viewsedited  15:43
باز کردن / نظر دهید