Get Mystery Box with random crypto!

مدونة كامو للروايات والقصص

لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص م
لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص
آدرس کانال: @boo3club
دسته بندی ها: نقل قول ها
زبان: فارسی
مشترکین: 39.00K
توضیحات از کانال

كل الروايات الالكترونية متوفرة على مدونة كامو
كل ما عليك زيارتنا ❤️

Ratings & Reviews

1.67

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

0

4 stars

0

3 stars

1

2 stars

0

1 stars

2


آخرین پیام ها 577

2022-05-13 07:00:06 - ‏فى ايه يا انسه ؟ وبتزعقى كده ليه خلي المريضه تتفضل وانا هاخد القهوة بتاعتى وأجى

- ‏بقولك والدتى تعبانه تقولى قهوة هو ايه الهبل ده ، فين مدير المستشفى دى !

زودتها وكان باين اوى انى زودتها كان لسه هيزعق لكن قطع خناقنا صوت نور وهى بتصرخ لما ماما وقعت على الأرض .. حسيت الدنيا بتلف بيا ، اتمسمرت فى مكانى وانا شايفه التمريض بيشيلوها ويدخلوها جوه ، هو كمان دخل وقعدو وقت ماكنش طويل ، لكن كان طويل على قلبي ، مع كل ثانيه كانت بتمر فيه كنت بحس وكأن روحى بتتسحب منى ..

- ‏لا ماتقلقوش خالص الحجه بس بتخضنا عليها ، احنا محتاجين بس نظبط الاكل بتاعنا عن كده وننتظم على الادويه دي وان شاء الله هتبقى بخير ..

- ‏هي تعبت كده ليه يا دكتور ؟!

بصلى بنظرة غضب خوفت منها لاول مره ، كنت حاسه أنه هيزعق بسبب اللى عملته بره ، لكن نظرته اتحولت لنظره غريبه لما بص فى الورقه بتاعت الكشف ورجع بصلى تانى ، نظره أنا عرفاها وفكراها كويس ابتسم ورجع بص لماما تاني وابتسم اكتر .. نطق ببلاهه وهو لسه بيضحك ومش مصدق نفسه

- طنط سعاد وحبيبه

مش معقول .. !

يتبع...
(رواية إرهاق القلب)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a5%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%82-%d8%a7%d9%84%d9%82%d9%84%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
328 views04:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 07:00:06 - "صاحيه ؟ "

ابتسمت بفرحه وانا بتعدل فى مكانى ، فركت عيني وانا بفوق عشان اعرف ارد عليه ، اقوله هو قد ايه وحشني وقد ايه كنت مفتقداه الايام اللى فاتت ، لقيته typing فاستنيته يكتب ..

"عموما انا جي تعبان وهنام ، قولت اقولك عشان ماتنكديش بس "

هديت أو جسمي هدي ، النوم اللى كان فى عنيا راح ، اتبدل وجه مكانه الف سؤال ووجع ، دى مش اول مره استناه فيها بالساعات وفى الاخر ينام ويسيبني ، داخلين على اكتر من شهر فى الحاله الغريبه دي ، اتخانقت ، زعقت ، واتكلمت ، كل مره كنت بسمع مشاكل وضغوط غير التانيه ، اصل الشغل ، اصل البيت ، اصل صحابي ، طب وانا؟ .. أنا فين من كل ده ، ماوحشتوش زي ما وحشني ، ماشتقش لوجودي ولكلامى معاه ، قلبه مش زعلان زيي من بُعدنا ومن والفجوة الغريبه اللى حصلت ما بينا دى ، قلبه مش حاسس بيا خالص كده ؟!

- ‏متغير معايا ليه !

- برضو هتقولى متغير

- انت مش بس متغير يا احمد انت بقيت تتعمد انك ماتكونش موجود ، انا مابقتش حاسه بوجودك فى حياتي ولا حاسه ان انا فى علاقه اساسا

-هو انتي مابتزهقيش من النكد ده؟

- ‏انا فعلا زهقت بس زهقت من انى بعاتب كل يوم على نفس الحاجه وانت حتي مابتحاولش تغيرها ..

- حبيبه انا مش فاضى لكلامك ده أنا عندى شغل لما ابقي اخلص هبقى اكلمك سلام

الإهمال هيفضل من اوحش الحاجات اللى ممكن تحصل لاى بني آدم فى حياته ، التعود على الاهتمام وسحبه مره واحده قادر يلغبط كيانك ويقلبلك حياتك من حواليك ، يخليك مش عارف تعمل اى حاجه غير انك تفكر فى الطرف التاني وتفكر فى سؤال واحد بس " انا عملتله ايه عشان يتغير معايا بالطريقة دي ..؟ " تفضل تخلقله فى حجج واعذار وترهق فى نفسك وقلبك لحد ما توصل فى الاخر .. أن تغير اى انسان بيجى منه هو وبوعيه الكامل وارادته اللى انت مالكش اى دخل فيها ، ووقتها بس هتبدأ تفهم انك مش محتاج تدورله على اى اسباب أو مبررات تانى لأن عمرك ما هتلاقى سبب للأهمال غير عدم الحب .. !

ماحاولش يكلمنى طول اليوم وانا مابقتش مستنياه يتكلم لحد ما جه الليل ..

-انت فين؟

- ‏متصله تكملى النكد بتاع الصبح ولا ايه

- ‏عماله ابعتلك والرسايل مش بتوصل

- ‏مال صوتك فى ايه ؟

- ممكن تروح ؟ أنا محتاجه اتكلم معاك اوى

- ‏طيب خلاص أنا طالع اهو اهدي بس

ماما تعبت ورجعتلها النوبه من تاني ، ماكنتش قادرة اتصرف او اعمل اى حاجه اتصلت بخالتو وبنتها جم يباتو معانا ، حاولنا نتصل بأى مستشفي أو حتي عيادة لكن الوقت كان متأخر كفايه أننا ننقلها فى اى مكان دلوقتي ، قعدت بخوفى وقلقى لحد الساعه ٥ الفجر، أنا رغم اى حاجه لجأتله كنت حاسه انى محتجاله استنيته يخيب ظني ويبقي معايا ، أنا بجد كنت لسه مستنياه ..

‏حاولت ابعت اشوفه فين ، لكن كل ما كنت ابعت رساله كان يظهرلى أنها ماوصلتش ، اتخضيت وفكرت أن اكيد حصل معاه حاجه والا ماكنش يسيبني من بعد ما سمع صوتي كده ، رنيت عليه اكتر من مره لكن ماردش ، وماعرفش ليه جه ف بالى وقتها اني اخد تليفون نور وارن منه ، وللاسف لقيته رد !!

برود الدنيا كله لقيته فيا اول ما سمعت صوته كويس وبخير ، صوت الهزار والضحك كان عالى حوليه ، كل حاجه كانت كويسه وبخير إلا أنا وقلبي !



‏-" صاحيه ؟ "

- ‏عملت سين وماردتش لاول مره احس اني مش عاوزة ارد عليه ولا ع الرساله السخيفه اللى مابقتش بسمع اى حاجه غيرها

- ‏" طمنيني كان فى ايه ؟ أنا بس جالى شغل أضافى وماعرفتش اخلصه واروح "

شعور غريب جوايا كان واصل لدرجه ان جسمي كله بيترعش فى نفس الوقت ، عقلى بدأ يُدرك كل مره كنت بحتاجه فيها وكان بيتحجج بحاجه مش موجوده ، تهربه مني الغير مبرر والى كنت بتعب كل يوم على ما اقدر الاقى سبب واحد لده .. سبب واحد يخليني اهدي ويديني مُسكن عن اى وجع حصلى بسببه ، ليه عمل معايا كده .. ليه بجد !

- انتي كويسه

- ‏تمام

- ‏شيلى الغطا ده من على وشك وكلميني زي الناس

- ‏مش عاوزة

- ‏حبيبه !

رفعت الغطا وقومت قعدت قدامها ، دموعي كانت مغرقه وشى فبصتلى بنظره كلها حزن ، نظره ماكنتش احب اشوفها ابدا فى عينيها ، شدتني لحضنها وانا فى حاله مش محتاجه فيها اى حاجه غير ده

- لو بتعيطي بسبب خالتو فصدقيني هي هتبقى بخير ، لكن لو بتعيطي بسببه هو فهو ولا يستاهل دمعه واحده من عينيكى والله !

احساس صعب انك تستسلم وتعترف بفشلك تجاه الشخص اللى فضلت طول حياتك تدافع عنه ، وقفت قدام كل اللى حواليك ودافعت عنه وعن حبه بكل إخلاص واستماته ، صعب اصلا اعترافك حتى بالهزيمه قدام نفسك .. انت اتهزمت .. اتهزمت خلاص وكل شئ انتهى .

- هو الدكتور بتاعكو ده جى امتى احنا بقالنا ٣ ساعات واكتر هنا

- ‏زمانه جى يا فندم

- ‏انا سمعت الكلمه دى منك فوق ال١٠مرات النهارده هو فى ايه!

-اهو الدكتور جه هناك اهو

شوفته وهو رايح الناحيه التانيه فجريت بكل غضب ووقفت قدامه ، لقتني بزعق بطريقه غريبه وانا جوايا نار

- حضرتك احنا ملطوعين هنا بقالنا كتير وانا والدتى مش هتستحمل انها تستنى اكتر من كده
324 views04:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 06:01:01 ادم بعصبية : انتي بتقولي اى ي ماما عاوزاني اتجوز واحدة غير مريم

عايدة بحزن : يبني عيلتهاا اتوفت ف الحادثة وانت عارف اني عندي القلب وخايفة عليهاا تبق لوحدهاا م هأمن عليهااا غير معاك وبعدين مريم دي انا م مستريحلهاا

ادم بعصبية : وانا مالي فى غيري يتجوزهاا وكمان دي عيلة 18 سنة اخرهااا ادم العلواني يتجوز عيلة وانتي عارفة اني بحب مريم م هتجوزهاا يعني م هتجوزهاا

عايدة بحدة : لو متجوزتهاش ولا هتبق ابني ولا اعرفك وسابته ومشت

وخرج ادم بعصبية وساق وراح شركته...

كام هناك من يراقبهم بدموع وحزن...

ملاك بدموع وحرقة : م هقدر اغصب حد عليااا وخذت تمسح دموعهاا وراحت لعايدة

خبطت ع الباب

عايدة بابتسامة : ادخلي ي ملاك

ملاك بتوتر : ا انا م عاوزة اتجوز ي ماما

عايدة : ي بنتي انا خايفة عليكي م هتندموو ع القرار داا

ملاك : بس..

عايدة : مبسش داا قرارى انتي بنتي وخايفة عليكي امك الله يرحمهاا قبل متموت وصتني عليكي

ملاك وجالهاا فكرة : تمام وطلعت تنام...

تاني يوم..

ملاك : ماما انا رايحة اجيب حاجة وجاية

عايدة : ماشي ي ملاك

خرجت ملاك...

ودخلت شركة ادم بتوتر..

ملاك بتوتر : لو سمحتي مكتب ابيه ادم فين

البنت باستغراب : ابيه !!

ملاك ببراءة : اهاا

البنت : هنااا

ملاك بابتسامة : شكرا

وراحت مكتب ادم وخبطت...

ادم بجدية : ادخل

ملاك كانت خايفة تدخل واستجمعت قوتهاا ودخلت

ادم بيرفع راسه اتفاجىء بكتلة الجمال اللي قدامه فضل متنحلهاا فترة

ملاك بتوتر وخجل : إ انا

ادم فاق لنفسه واكمل ببرود : اقعدي

ملاك قعدت...

ادم رجع ضهره وسند ع الكرسي بكبرياء : انتي مين وعاوزة اى

ملاك : انا ملاك

ادم بصدمة وعصبية : وليكي عين تيجي

ملاك بدموع : ممكن تسمعني

ادم ببرود : اخلصي معنديش وقت

ملاك بدموع : انا عارفة ان ماما غصباك عليا وعارفة انك بتحب واحدة تانية بس هي عشان خايفة علياا م اكتر وانا كمان م موافقة فجالي فكرة ثم اكملت بتوتر تجيبلي بس شغل عشان اصرف ع نفسي داا الي مخوفهاا صدقني داا سبب هيرجعهاا عن قرارهاا

ادم بهدوء : تمام شغلك عندي هتشغلي عندي هناا سكرتيرتي الخاصة

ملاك بفرحة طفولية : بجد

ادم بابتسامة بيحاول يخفيهاا : ايواا

ملاك وهي بتقوم : شكرا اوي ي ابيه

ادم باستغراب : ابيه

ملاك ببراءة : اهاا ماما قالتلي الاكبر منك قوليله ابيه

ادم بصدمة من هذه البريئة : امم تمام ي ملاك

ملاك جت تطلع اوقفهاا ادم...

ادم : ملاك

ملاك وهي تستدير : نعم

ادم وهو بيقرب منهاا وباصص ف عينهاا الخضرا : تقدري تشتغلي النهاردة

ملاك : لى

ادم : عشان اشوفك

ملاك بصدمة : اييييه

ادم باستعاب : قصدي عشان تتعلمي علطول يعني

ملاك ببراءة : ماشي

ادم : بس بشرط

ملاك ببراءة : اى هو

ادم : ......

ملاك بصدمة : اييييه

يتبع...
(رواية طفلتي)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d9%81%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82-4/
373 views03:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 05:01:19 انا هيفاء، امتلك من العمر 30 عامًا، #عزباء، كان جل اهتمامي هو اكمال دراستي الخاصة بي، كنت ادرس في قسم #التمريض، بذلت جهدا كبيرا في الوصول لهذا القسم، كانت عائلتي فقيرة جدًا، كنت احلم بأن اصبح #دكتورة أُعين والدي ووالدتي اللذين اكلهما الفقر، نعيش في قرية #قبلية...

تسيطر عليها الاعراف والتقاليد ويتمسكون بها بشكل كبير على العكس منا حيث نحن عائلة حضرية بعيدة كل البعد عن التعصبات القبلية، كان لدي اخ اكبر مني بثلاث سنين اسمه #حيدر، كان هذا الولد #عاق بعض الشيء، يسهر في الليل مع رفاقه، لا يأتِ الا بعد منتصف الليل، طريقة لبسه للملابس كانت مخجلة، و شعره الطويل وطريقة حلقه له مبتذلة، وكان ابي دائما ما يزجره لكنه بلا جدوى، في احدى الليالي السوداء وفي الساعة الواحدة ليلا تقريبا، سمعنا صوت اطلاقة نارية واحدة لا اكثر، لكن كان الامر اعتياديا حيث دائما نسمع هذه الاطلاقات بشكل مستمر، بعد تقريبا 20 دقيقة ضُرب باب البيت ضربا مبرحا، خرجت لكي البس حجابي لكني لم اجده، كنت متوترة، استيقظ ابي واستيقظت امي، كانوا ينامون بوقت مبكر جدا، ركضا للباب، بقيت انا انظر من النافذة كوني لم اجد الحجاب حولي، لحظة فتح الباب من قبل والدي تهجم احد الشباب حيث كان عددهم ما يقارب الـ 5 اشخاص على ابي قائلا :

" اين حيدر؟! .. اين ذهب المجـ**رم ! .. ستندمون جميعكم.. اوقعكم الله في ابغض #عشيرة، ومستمر في الكلام والتجاوز على ابي، بدأت بالبكاء ولم استطع الخروج كون الحجاب لم اجده ربما بأحد الغرف الاخرى، دخلوا الاربعة الاخرين نحو البيت دون استشارة، بدات امي بالصراخ، يبحثون عن حيدر لكن حيدر ذهب للمساء للسهر ولم يعد للآن، وصلوا لغرفتي اغلقتها حتى لا يدخلوا وانا #سافرة دون حجاب، بدأوا بالضرب على الباب قائلين اخرج يا حيدر والله لتندم على فعلتك انت ومن تبعك! ..

مهلا مهلا .. انا اخته لست حيدر .. و ضرب الباب مستمر وهم يصرخون اخرج يا حيدر الانذار الاخير .. انا ابكي .. لا اعرف كيف اقنعهم ان حيدر ليس هنا .. اشتد الضرب على الباب، وانا احكمت اغلاقه من الداخل، صرخت بصوت مرتفع انا اخته لست حيدر، اجابني افتحي الباب واخرجي حيدر من هنا، بدء الضرب يزداد قوة، واصبحوا يركلونه بأرجلهم حتى تمكنوا من فتح الباب، بدأت ابحث عن شيء يغطي رأسي، لعـ**نـ * كم الله اني بلا حجاب، دخلوا الغرفة، ذهبوا يبحثون بها لم يجدوا حيدر، مسكني الرجل من يدي بقوة وقال لي: إن لم اجده ستكونين انت #الثمن !

ثم دفعني حتى وقعت ارضًا، كانت كلماته كالصاعقة على رأسي، ماذا يقصد!، كيف سأدفع الثمن انا، ثم ثمن ماذا !

ماذا فعل حيدر ولماذا يبحثون عنه بتلك الطريقة.؟

، خرجوا جميعهم من البيت، لم يتهانوا بالبحث عنه، ذهبت لأبي في حديقة المنزل وجدته مطروح ارضا وامي فوقه تصحي به ..

بعد ساعتين من هذه الحادثة ..

اتصال من رقم غريب ..

-الو من ..

- هيفاء ؟ انا حيدر .. لا تقولي لأحد اني اتصلت بك ..

- ماذا فعلت! اين انت! لماذا صوتك هكذا!

- كنت مختمرا ولم اوعَ على نفسي، وامامي مسدس رفيقي، وكان صديقي #مصطفى يثقل علي بالمزح والتعدي على #الاعراض حيث كان الامر بيننا اعتياديا لكني مختمرا ولم افيق الا واذا انا قد اطلقت عليه في رأسه ومات على الفور ..

- كيف هربت وانت مختمرا !

- صديقي الاخر #ربيع كان يريد تهدئة الوضع والسيطرة عليه قام بأخذي بسيارته نحو بيته ..

اغلقنا الاتصال وكنت في حيرة كبيرة، لكن ما زالت كلمات ذلك الشاب تضرب رأسي، انا #الثمن !

...........

يتبع...
(رواية هيفاء أنثى تزوجها طفل)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%87%d9%8a%d9%81%d8%a7%d8%a1-%d8%a3%d9%86%d8%ab%d9%89-%d8%aa%d8%b2%d9%88%d8%ac%d9%87%d8%a7-%d8%b7%d9%81%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9/
428 views02:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 04:52:11 رواية شقاوة بنات الفصل التاسع 9 بقلم منال عباس
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%88%d8%a9-%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d9%86%d8%a7/
426 views01:52
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 04:21:14 رواية لقد وقعت في الفخ الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم حنين عادل
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%82%d8%af-%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%ae-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d9%88%d8%a7-2/
453 views01:21
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 04:17:56 رواية جعلتني احبها ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماعيل موسى
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d8%b9%d9%84%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87%d8%a7-%d9%88%d9%84%d9%83%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-%d8%b9/
451 views01:17
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 04:05:34 رواية حب مجهول المصدر الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d9%85%d8%ac%d9%87%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b5%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d9%85%d8%b3-5-%d8%a8%d9%82%d9%84/
464 views01:05
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 03:56:16 رواية عشق اللؤلؤ الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم آلاء عوض
الاخير
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d9%84%d8%a4%d9%84%d8%a4-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab/
486 views00:56
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 03:49:42 رواية فارسي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء ابراهيم
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a5%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%a1-%d8%a7/
468 views00:49
باز کردن / نظر دهید