Get Mystery Box with random crypto!

مدونة كامو للروايات والقصص

لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص م
لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص
آدرس کانال: @boo3club
دسته بندی ها: نقل قول ها
زبان: فارسی
مشترکین: 39.00K
توضیحات از کانال

كل الروايات الالكترونية متوفرة على مدونة كامو
كل ما عليك زيارتنا ❤️

Ratings & Reviews

1.67

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

0

4 stars

0

3 stars

1

2 stars

0

1 stars

2


آخرین پیام ها 571

2022-05-18 18:00:37 دخلت البيت بفستانها الابيض وقالت بزعيق ودموع

بص يا ابن الناس شهر شهرين ونطلق وكل واحد

فينا يروح لحاله ولولا عمله اخوك وانه

حطنى في الموقف ده وسابني

يوم فرحي بفستان الفرح والناس بقت

تتهامس وتتكلم عليا

مكنتش اتجوزتك فاهم ودخلت الاوضه وقفلت علي

نفسها وفضلت تعيط اما هو فقعد مكانه ووهو حاسس بحزن

اولا لحالتها وثانيا لانه بيحبها

عدي اكتر من ساعة وهو مش سامع لها صوت قام وخبط علي

الباب كذا مره بس هي مبتردش

وفتح الباب لقيها حاطه راسها علي السرير ووشها احمر

من كتر العياط

قرب منها ولمس خدها وقال بخوف ملك

ملك

ملك مردتش عليه وهو شالها حطها علي السرير

وجاب مياه وحاول يفوقها

ملك بدات تفتح عيونها بتعب وهو

حضنها من كتر خوفه وفجاه ملك مسكت الكوبايه كسرتها على دماغه

اسر حط ايده علي راسه وبعدين بص

لايده لقي عليها د"م

ملك بخوف ودموع انا اسفه مكنش قصدى اسسسر

وصرخت باسمه لما وقع علي السرير

يتبع...
(رواية ملكت الاسر)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%84%d9%83%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7-2/
988 views15:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 17:31:01 -اه

صرخت بأل*م لما حسين ضر*بني بالقلم ...وقعت علي الأرض بفستاني الابيض ...فستان فرحي ...بصيتله بخوف لقيته بيقرب منه عيونه مليانة دموع ...مسكني من شعري وصرخ :

-انا تستغفليني ...أنا ...

بكيت وانا بقول :

-اسفة ...اسفة

-وانا اعمل بأسفك ايه ؟!

صرخ فيا ودموعه بتنزل وبعدين كمل :

-ليه مقولتيش كده قبل الفرح ...عايزة تشيليني الليلة...عايزة تشيليني نتيجة اخطاءك يا رخ*يصة ...

بكيت وكلمة رخي*صة دبح*تني بس مقدرتش اتكلم ...

شد شعري اكتر وقال:

-انا حبيتك ليه عملتي كده ...ليه؟!!

-اسفة ...اسفة

ده كل اللي كان علي لساني ...مكنتش قادرة اقول اكتر من كده لاني المذ*نبة هنا ...دي غلطتي انا ...فضلت اعيط واعيط ومتكلمتش ...مسكني حسين من أيدي وقومني وهو بيهزني جامد :

-انطقي مين ده اللي سلمتيه نفسك ..

.حطيت وشي في الأرض ومقدرتش انطق فضلت بس ابكي ... مقدرش اقول ...مقدرش اخلي عقلي يفتكر اللي حصل ...

بصتلوا وعينيا حمرا وقولت:

-ابوس ايديك استرني...وانا مستعدة اخدمك طول حياتي ...اتجوز عليا لو حابب كمان وهخدمك انت ومراتك وهعيش تحت جزمتك بس بالله عليك ما تقول لاهلي....ابويا ممكن يمو*ت فيها ...ابوس ايديك ..

كنت بعيط فز*قني وقال بصدمة:

-انتي فاكرة اني هقبل اخليكي علي ذمتي بعد اللي قولتيه...مفيش راجل عاقل يقبل بكده وانا مستحيل اقبل بده ...مستحيل ....

نزلت علي رجلي وكنت هبوس رجله ...بعد بسرعة وهو بيبصلي بصدمة فقولت :

-مستعدة ابوس رجليك بس بالله عليك متطلقنيش خليني معاك مؤقتا وطلقني بعدين ...ومش عايزة منك حاجة لو عايزني كمان اشتغل واصرف علي نفسي والله بس ابوس ايديك متقولش لأهلي لو قولت أنا ممكن انت*حر ...والله انت*حر وارتاح من حياتي ....

وبعدين قعدت ابكي وانا حاسة قلبي هينف*جر ...كنت مرعوبة أن يطلقني دلوقتي بس فجأة هو مشي ...

قومت وقعدت علي السرير وانا بعيط ومستنية مصيري ......اتنفضت جامد لما حسيت الباب بيت*رزع جامد وحسين طلع ...حطيت ايدي علي بوقي وبكيت اكتر وانا بقول :

-يارب يارب استرني يارب ..يارب مليش غيرك ..

.....

مر ساعتين غيرت فيهم الفستان وصليت وانا بطلب ربنا يسامحني ويساعدني....كنت قاعدة بقرا قران لما حسيت الباب بيتفتح .... قفلت المصحف وقومت بسرعة لقيته واقف قدامي بيبصلي بكر*ه وبق*رف حسيته عايز يقول وانتي فاكرة أن ربنا هيقبل توبتك بس مقالش فضل باصصلي بقر*ف كتير بس بعد كده اخيرا اتكلم وقال:

-مش هطلقك ...هتقعدي هنا بس ملكيش دعوة بيا ...اما انا خلاص بعد يومين هتقدم لواحدة تانية ... واحدة محترمة تصونني حتي لو مقدرتش احبها قدك يا رشا ...

صوته اتخنق وقال:

-انا حبيتك يا رشا ليه عملتي كده ليه انا اذ*يتك في ايه بس ...

بصيت للأرض ودموعي بتنزل مكنتش عايزاه يتج*رح بس كنت خايف اتكلم ...أنا قولت لاهلي اني مش عايزة اتجوزه بس هما ضر*بوني وعذ*بوني ...

-انسي الموضوع انتي خلاص سقطتي من نظري جامد بعد عملتك دي ...أنا هنام في الاوضة التانية احسنلك يا رشا متحتكيش بيا والا والله افضحك .

.

وبعدين مشي وسابني علي قد ما حسيت بالراحة أن ربنا سترني بس حمل تقيل كان علي قلبي ...كان نفس جوازنا يكون جواز طبيعي بس اللي حصل .. نومت علي السرير وغمضت عيني عشان ارتاح بس الكوابيس مسابتنيش في حالي ...

كنت ببكي وانا شايفاه بيقرب منه ...ماسك حزام وبدأ يربطني بيه وبعدها....بعدها بدأ يمسك فستاني و...

قومت وانا بصرخ من النوم ولما استوعبت انه كا*بوس من الماضي بدأت ابكي ....أنا مش رخي*صة أنا اتعرضت للإغت*صاب بس هو بيقولي اني السبب ....أنا السبب!!!

يتبع...
(رواية كنت ملاذي)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d9%86%d8%aa-%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%b0%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
952 views14:31
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 17:01:03 هاتسبنى طب ليه طب قولى عملت انا ايه

حازم بغضب : رايا على فكرة انا مبهزرش

رايا ببرود : طالما انا طلعت وحشة اوى كدا فى نظرك مكتشفتش دا ليه من بدرى .. ليه دلوقتى .. ليه عايز تسبنى قبل كتب الكتاب بشهر .. ليه علقتنى بيك سنتين خطوبة و فى الاخر طلعت واط'ى اوى كدا

حازم بعصبية : ايه واط'ى دى ما تحترمى نفسك وبعدين و فيها ايه يعنى انا حاسس انى معنتش مشدودلك زى زمان واحنا ولا اول ولا اخر اتنين يفركشوا مع بعض

رايا ضحكت ببرود و قالت بسخرية : لا فيها و فيها كتير اوى مش عشان الهانم اللى هتسيبنى و تخلع عشانها تطلعنى وحشة اوى كدا و قربت منه ببرود و قالت اصل دى مش من صفات الرجولة ابدا .. انت متعرفش انت نزلت من نظرى قد ايه يا حازم

حازم بتوتر : قصدك ايه

رايا بإشمئزاز و قرف منهم : انت فاهم قصدى كويس اوى انا مش غبية يا حازم عشان ملاحظش نظراتك انت و اللى المفروض انها بنت عمى من ساعت لما هى رجعت من السفر

حازم فضل باصصلها بصمت و هى كملت : انا مش عارفه ازاى كنت بتدخل بيتنا و تاكل وسطنا و مبتصونش اهل البيت اللى عملت معاهم عشرة

رايا ببرود وهى بتقوم من قدامه : انت مصونتنيش يا حازم ولا حتى احترمت ابويا اللى فاتحلك بيته و مأمنلك عليا .. بس صدقتنى هتندم اوى انك سبتنى مش غرور منى لا .. لانى واثقة مليون فى الميه انك مش هتلاقى واحدة فى اخلاصى و طيبتى ولا هتلاقى واحدة تصونك زيى .. بس انت بكل غباء رميت النعمة من ايدك و عمرك ما هتعرف تستردها تانى

• روحت البيت وانا جوايا كس'رة و قهر'ة منكرش انى بحبه و قلبى اتعلق بيه بس هتخطاه و همحى كل حُبه من قلبى .. واللى انا متاكدة منه انى هتعافى من الجرح و الالم اللى جوايا دا بسرعة لانى طول عمرى معودة نفسى ان الغدر و الخيانة ممكن يجى من اقرب شخص ليا .. ودا اللى حصل عشان كدا منهرتش قدامه بس للاسف اجى صعب لانه اجى من اكتر شخصين عُزاز عليا من بعد ابويا

امانى .. امانى دى اللى متخيلتش انها ممكن تعمل فيا كدا .. دا غير انها بنت عمى كانت صديقة طفولتى

بس من حسن حظى انى بلاحظ اى حاجة حواليا و بركز فيها جدا و دا اللى خلانى مستوعبة و مستنية اليوم اللى هيتخلى عنى فيها عشانها

علطول كنت بلاحظ نظراتهم من تحت لتحت و مفكرين ان محدش كان بياخد باله منهم بس انا كنت بلاحظ و كنت بتوجع اوى

كنت بتوجع لان مفيش اى مبرر لخيانتهم و كسرت'هم ليا و خصوصا هى لان انا كنت دايما مؤمنة ان الراجل ممكن فى اى وقت يخون و يرجع يندم بس بعد فوات الاوان بس صاحبة عمرى و بنت عمى

هو دا العهد اللى اتعهدناه اننا هنفضل طول عمرنا فى ضهر بعض و سند لبعض

رايا بتنهيدة : فعلا زى ما بيقولوا ( الخيانة مبتجيش غير من اقرب الناس اليك )

صدعت من التفكير لحد ما نمت و محستش بنفسى غير و بابا بيصحينى

يتبع...
(رواية مثلث الحب)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ab%d9%84%d8%ab-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
904 views14:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 16:30:29 - عيزانى انا اتجوز واحد اهبل ، تبقو بتحلمو

-ماما: عيب تقولى كده يا بت انتى ، اسمها عنده اعاقه

-وات ايفر انا مش هتجوزه ، وايه اللى يجبرنى اصلا

بابا:انا اللى هجبرك يا نور، كفايه الخدمه اللى باباه عملها معايا

-يعنى عشان هوا خدمك تدمرلى انا حياتى

- ادمرلك حياتك! ده انا مفيش طلب طلبتيه الا ماكان عندك ودلوقتى بتقولى كده

- ماشى يابابا انا مقولتش حاجه بس دى مسؤليه انا مش قدها

-لا هتبقى قدها ان شاء الله

- وانا مش مستعده اقضى حياتى مع شخص عنده نقص

- كلنا عندنا نقص يابنتى ،يمكن هوا نقصه فعقله اما انتى نقصك فقلبك ، خليكى متأكده يانور ان اي حاجه انا بعملها هتكون لمصلحتك

"مشى بابا"

قعدت علارض وعيطت:مصلحتى ان حياتى تدمر واعيش حياتى تعيسه

ماما : انتى حكمتى على نفسك بالتعاسه خلاص

-اه يا ماما ، وده بقا لما اخلف منه هربيه هوا ولا اربي العيال

- انتى مفيش فايده فيكى دلع ابوكى بوظك

-انتى جايه تواسينى ولا ايه بالظبط

-لا يحببتى انا رايحه احضر العشاء

لنفسي:بقا انا اللى كنت مخططه انى هعيش اعظم قصه حب فالتاريخ اتجوز واحد اهبل ، ده انا هوريه

"اقعدت اقنع بابا كتير انه ميعملش فيا كده بس كان مصمم ، كل حاجه حصلت بسرعه لدرجه انى ملحقتش احزن حتى"

يوم كتب الكتاب والفرح

ماما:يلا يا نور اطلعى لعريسك

بعياط: يعنى بنتكو الوحيده تعملو فيها كده

- مش وقته الكلام ده دلوقتي

-طلعت بره ومبصتش فوشه نهائى لحد ما المراسم خلصت

بصتله لاول مره واتصدمت كان شبه الملايكه :عشان تعرف انا مبحبكش وكنت مجبوره عالجوازه دى ف متفكرش انك تتعدى حدودك معايا

كان لسه هيتكلم قاطعته:وصوتك مش عايزه اسمعه وتقعد تتهته فالكلام

لفيت ضهرى وكنت لسه همشى

- ادينى فرصه اتكلم

-بصدمه:انت بتتكلم عادى ازاى

يتبع...
(رواية حب أم تعود)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d8%a3%d9%85-%d8%aa%d8%b9%d9%88%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
901 views13:30
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 16:00:21 رعد قام وقف وقرب منها بخوف عليها من انفعالها وقالها بلهفة والله الموضوع جه بسرعة وانا مكنتش عايز اعمل فرح او اقؤل لحد

سهير قالتله بعصبية انت ازاي تتجوز يا رعد من غير ما تقؤلي ايه خلاص موتني بالحيا

رعد باس ايديها وقالها حقك عليا بس ده جواز مؤقت وكدة كدة هطلقها قريب

اول ما قال كدة سهير وقفت بغضب وقالتله كدة انا فهمت وعملتلك ايه بقي البنت المسكينة دي عشان تعمل فيها كدة هه بس لا يا رعد مش هسمحلك تدمر حيات بنت ملهاش ذنب الظاهر اني عديتلك كتير بس لحد هنا وكفاية وافهم بقي مش كلهم نادين افهم

اول ما رعد سمع الاسامي دي عنيه اسودت من الغضب وقبض علي ايده بعن*ف ومستناش يسمع كلمة تاني وخد بعضه ومشي قبل ما يفقد اعصابه واول ما مشي سهير قعدت علي الكرسي ومسحت دموعها وقالت: لحد امتي يا رعد هتفضل قاسي كدة اااه منك لله يا بهيرة دمرتي ابنك منك لله وربنا يهديك يا حبيبي

..................

عند رهف في القوضة صحيت من النوم بفزع علي كابوس واول ما استنبهت انها كانت بتحلم بصت عالسرير بخوف ولقيته فاضي اتنهدت براحة وقامت راحت ناحية الحمام وخبطت مجاش رد عرفت انه خرج فخدت هدومها ودخلت خدت شاور وغيرت هدومها وفضلت قاعدة بس حست بالجوع وخصوصا انها من امبارح نامت من غير ما تاكل فاستجمعت شجاعتها وفتحت الباب وخرجت ونزلت عالسلالم وهيا بتدور بيعينها علي حد ملقتش دخلت المطبخ لقت اتنين بيعملو اكل

ابتسمت وقربت منهم وهما بصولها باحترام وواحدة منهم قالتلها اؤمريني يا هانم

رهف قالتلها بابتسامة وهيا بتقرب منهم

حست بالجوع وخصوصا انها من امبارح نامت من غير ما تاكل فاستجمعت شجاعتها وفتحت الباب وخرجت ونزلت عالسلالم وهيا بتدور بيعينها علي حد ملقتش دخلت المطبخ لقت اتنين ستات بيعملو اكل

ابتسمت وقربت منهم وهما بصولها باحترام وواحدة منهم قالتلها اؤمريني يا هانم

ابتسمت رهف ليها وقالتلها : ياريت بلاش هانم انا اسمي رهف بس ولو ممكن اي حاجة اكلها عشان جعانة جدا

ابتسمو هما الاتنين علي بساطتها وحبوها اوي وحسو انها منهم مش متكبرة وشايفة نفسها فردت الست وقالتلها بابتسامة:

طيب حضرتك هتفطري لوحدك ولا مع الهانم الكبيرة ؟

رهف تنحت عشان كانت فاكرة مفيش حد عايش هنا غيرها بس وسألتهم بفضول:

ايه ده هو في حد تاني هنا غيري

ردت الست بهدوء: ايوة سهير هانم وتبقي جدة رعد بيه

ابتسمت رهف وقالتلهم:

تمام يبقي هفطر معاها بعد اذنكم هطلع اشوفها وقبل ما تخرج وقفتها الست وهيا بتقؤلها :

الهانم مش فوق هيا في الجنينة برة

ابتسمت رهف وشكرتهم وخرجت وهيا متوترة من مقابلت جدت رعد وخايفة تكون قاسية زيه

خرجت رهف برة الڤيلا وشافت ست كبيرة وجميلة وانيقة اوي في لبسها وقاعدة علي الكرسي ولما قربت منها اتفاجأت بيها ب...........

يتبع...
(رواية فريسة الرعد)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%b1%d9%8a%d8%b3%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%b9%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
937 views13:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 16:00:21 حضنت رهف ابوها بحزن وهو طبطب عليها بحنان وبعدين سلمت علي اخوتها ( علي) وده اخوها الصغير ورقية اختها اللي اصغر منها بسنتين ويعتبر صحبتها مش اختها وكانو حاضنين بعض جامد وبيعيطو وخرجت رهف من حضن رقية وقالتلها بدموع: خدي بالك من بابا وعلي يا رقية

رقية مسحت دموعها بايديها وقالتلها: متخافيش يا رهف ابقي طمنيني عليكي انتي

رهف هزت راسها و وخدت شنطتها وخرجت

ركبت عربيته بخوف كان هو قاعد ورا واول ما ركبت جمبه قال للسواق اطلع واتجاهلها تماما

وصلو الڤيلا ودخلت رهف بخوف وبصت حواليها ولقت المكان كئيب وكل حاجة لونها غامق وقلبها اتقبض من المنظر وشافته طالع عالسلم وقالها ببرود ورايا

اتنهدت بخوف وشالت شنطتها وطلعت وراه وشافته دخل اوضه وكانت كبيرة جدا ولقته بيقلع چاكت بدلته ورماه عالسرير باهمال وقعد عالكرسي وبصلها ببرود

بصتله بقرف وحطت شنطتها في الارض وحاولت تطلع صوتها وقالتله بقوة مصطنعة هو هو انا هنام فين

بصلها رعد ببرود وقالها هنا

رهف قلبها اتقبض وقالتله وانت هتنام فين

ابتسم بسخرية وقالها وهو بيشاور، برضه هنا

بلعت ريقها بخوف وقالتله بتوتر ممكن انام في اوضة تانية

رعد بصلها وقالها بنفس نبرة البرود تؤ تؤ وقام من مكانه وقرب منها وهيا خافت وبعدت لورا وهو فضل يقرب لحد ما رهف لزقت في الباب وهو قرب منها اووي وحاصرها بايديه وقالها بفحيح مرعب انتي دلوقتي بقيتي مراتي يعني كلك علي بعضك ملكي وانا بقي هوريكي قليل الزوق والمهز*ق هيعمل فيكي ايه وكمل كلامه بغضب جحيمي وقالها انتي هتشوفي جحيم رعد المنياوي و اللي يفكر بس يقف قصاده تبقي حياته عاملة ازاي وكمل وقال وهو رافع حاجبه باستنكار مش اتجرأ ومد ايده وزعق بصوت عالي وقالها فااااهمة

حور اتنفضت ودموعها نزلت وهيا بصاله برعب وبتهز راسها كذا مرة بخوف وبتقؤل ببحة خوف فاااهمة فاهمة

رعد بعد عنها وراح ناحية الدولاب وطلع بچامة ودخل الحمام وهيا قعدت عالارض بانهيار وهيا بتعيط بشحتفة وبتلعن نفسها لانها السبب في اللي هيا فيه دلوقتي

خرج رعد بعد شوية وهيا مسحت دموعها وقامت وخدت بيچامتها ودخلت الحمام تغير وبعد شوية خرجت ولقيته نايم عالسرير بس صاحي بصلها شوية وهيا اتجاهلت نظراته وقربت وخدت لحاف ولسة هتفرشه عالارض لقيته قام وقرب منها وبيقؤلها انتي هتنامي جمبي

رهف بصتله بخوف وقالتله لا انا هنام هنا شدها عليه اكتر وقالها بمكر انتي ناسية انك مراتي والنهاردة دخلتنا ولا ايه لحد هنا ورهف مقدرتش تستحمل نزلت في الارض بضعف واترجته وقالتله بخوف ارجوك ارحمني انا مش هقدر لو سمحت انا اسفة مكنتش اقصد بس بلاش تقرب مني

رعد بصلها بجمود وبعدين بعد عنها وقالها متخفيش انا اصلا قرفان منك ومش طايقك وسابها ونام عالسرير وهيا حمدت ربنا ومسحت دموعها وفرشت اللحاف ونامت مكانها بخوف وفضلت صاحية لحد ما من كتر التفكير تعبت وفضلت بصاله لحد ما حست انه راح في النوم فنامت علطول من التعب

...............

في اوضة رقية كانت قاعدة علي سريرها بتعيط علي رهف اختها وعلي مصيرها اللي اتكتب عليها وكانت خايفة عليها اووي رهف مش بس اختها الكبيرة دي صحبتها وامها من بعد وفاه امهم كانت بتعاملهم هيا و(علي) كانها امهم عشان تعوض غياب امها مع انها اكتر واحدة اتأثرت بغيابها مسحت دموعها بحزن وقامت من عالسرير وقربت من الشباك وباصت علي الشباك اللي تحتهم واتمنت لو يكون سيف موجود ويحاول يهون عليها سيف يبقي جارها واخو صحبتها وبتحبه من زمان من ايام ما كانت صغيرة وكانت بتروح تذاكر مع اخته وكانت بتشوفه هناك بس هو للاسف محسش بيها او زي ماهيا مفكرة بيحبها هو كمان بس معندوش الشجاعة انه يعترفلها، اتنهدت بحزن ودخلت تاني اوضتها وهيا بتدعي ربنا ان اختها تكون بخير دلوقتي

............................

تاني يوم الصبح تحت في جنينة الڤيلا كانت قاعدة سهير وهيا ست كبيرة وتبقي جدة رعد وكانت بتشرب قهوتها فقرب عليها رعد وباس ايديها وقالها صباح الخير يا تيتة

سهير قالتله بابتسامة وهيا بتطبطب عليه صباح الفل يا رعد انا محستش بيك بليل اما جيت اخدت دوا الضغط بتاعي وكنت مصدعة جدا فطلعت نمت

رعد بصلها بقلق وقالها الف سلامة عليكي قوليلي اجيب الدكتور انتي كويسة

طبطبت علي ايده بحب وقالتله متخفش يا حبيبي انا كويسة مفيش حاجة المهم انت احوالك مش عاجباني يا رعد هتفضل كدة لحد امتي بس نفسي اطمن عليك يا حبيبي

رعد غير الموضوع وقالها فطرتي يا حبيبتي ولا اكلمهم يحضرو الفطار

ابتسمت سهير وقالتله بتغير الموضوع يا رعد ماشي انا بس عايزة اطمن عليك

رعد باس ايديها وقالها متقلقيش عليا يا تيتة انا كويس جدا المهم احم كنت عايز اقؤلك علي حاجة

سهير بصتله باستغراب وقالتله خير يا حبيبي قول عايز ايه

رعد بصلها بتوتر وقالها انا اتجوزت امبارح ومراتي فوق

الكلمة وقعت عليها صدمتها بصتله بغضب وقالتله ايه اتجوزت امتي وازاي وفين انت ايه اللي بتقؤله ده
867 views13:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 16:00:21 انا عارفة يا بابا انه غصب عنك وده نصيبي وانا راضية بيه وطالما جوازي منه هو اللي هيخليه يبعد عنكم انا موافقة ودموعها نزلت وهيا بتقؤله انا بس خايفة اووي من اللي مستنيني هناك خايفة اوي يا بابا ومسحت دموعها بايدها بعشوائية وقربت من ابوها وحضنته جامد كانها بتاخد منه الامان لاخر مرة

حضنها ابوها جامد وهو دموعه مغرقة وشه وصعبان عليه اللي بيحصل في بنته وخصوصا انها لسة صغيرة وحازز في نفسه انه شايفها كدة مقهورة و تايهة وخايفة من اللي جاي وحاول يطمنها بكلامه مع انه من جواه قلبه مفطور علي بنته و قالها بدموع: حقك عليا يا بنتي لو بايدي كنت رفضت بس ده راجل قادر ومش هيرحمني انا واخواتك وقطع كلامه جرس الباب ورهف اتنفضت اول ما سمعت الجرس وابوها قالها اكيد هو جه مع المأذون اجهزي يا بنتي علي ما اندهلك وسابها وخرج وهيا قامت بخوف وفتحت دولابها وطلعت هدومها وحطتها في الشنطة

.............

برة كان قاعد رعد المنياوي قدام ابو رهف بكل هيبة وجبروت وحاطت رجل علي رجل وبينفخ في سيجارته وبعدين قاله ببرود ها يا جمال بنتك جاهزة

بصله جمال بكر*ه وقاله ايوة بتحضر شنطتها وخارجة وقطع كلامه خروج رهف من قوضتها وهيا شايلة شنطتها ودموعها مغرقة وشها وبصلها رعد بغموض وبعدين بص للمأذون وقاله بامر: اكتب يلا

كانت واقفة تايهة حاسة انه مش بيتكتب كتابها لا بيتحكم عليها بالموت بصت لرعد بكر*ه وحقد واتمنت لو انها مكنتش قابلته وافتكرت اللي حصل وكان السبب في اللي هيا فيه دلوقتي فلاش بااااك

كانت واقفة في الڤيلا بتاعت صحبتها وبتبص للمكان حواليها بانبهااار حاسة انها في فيلم من الافلام اللي بتشوفها في التلفزيون اول مرة تدخل مكان زي ده وبصت علي فستانها اللي باين عليه انه قديم ولانها مكنش عندها غيره عشان تحضر بيه وكانت مكسوفة وهيا شايفة الناس حواليها لابسين لبس باين عليه انه غالي جدا وقالت بتريقة: ياريتني ما كنت جيت ايه الناس دي عايشين كدة ازاي وقطع كلامها دخول صحبتها ايه يا رورو الڤيلا عجبتك

ابتسمت رهف بحرج وقالتلها وهيا بتمد ايدها بالهدية كل سنة وانتي طيبة يا روفي اتفضلي هديتك

خدتها روفيدا صحبتها وقالتها ميرسي يا رورو يا قلبي وفجأة صرخت اعععععع

ورهف اتخضت وقالتلها: في ايه يا بنتي

روفيدا قالتلها رعد المنياوي يا رهف يا لهووي مز ايه

رهف بصت عليه وبعدين لوت وشها وقالتها مش للدرجادي يعني وبعدين ايه كمية البادي جاردات دي هو مش عارف يحمي نفسه عشان كدة جايبهم حواليه

روفيدا بصت لرعد بتوهان وقالتها يا بنتي ده بيقؤله كان شغال في الداخلية وسابها يعني مش محتاج حرس بس دول تقريبا كدة مظاهر يعني وبعدين مسكت ايد رهف وقالتها بقؤلك ايه تعالي نروح نسلم عليه هو قاعد مع بابي اهو

رهف شدت ايدها وقالتلها لا ياختي روحي انتي انا مش هروح في حتة بصي انا عطشانة هروح اجيب مية اشرب مش عارفة ايه اللي يخليني اصاحب بت غنية زيك

ضحكت روفيدا وقالتلها بحب والله يا رهف انتي الوحيدة اللي مش بحس معاكي انك مصاحباني عشان مصلحة بجد بحبك اووي

ابتسمت رهف وهيا بتحضنها وقالتلها والله وانا عمري محسيت انك عاملة فرق بينا حتي في الجامعة انتي الوحيدة اللي مش قللت مني ومش اتنمرت عليا كلهم شايفين نفسيهم

رفيدا قالتلها برجاء بليز طيب تعالي معايا نروح نسلم عليه

رهف قالتلها بعند لا برضه ميلزمنيش ياختي اشبعي بيه اصلا مش ده اللي ابصله ده باين عليه متكبر اوي بصي انا هروح اصلا اتأخرت وبابا هيزعقلي ماشي يلا بقي سلام يا قلبي وسابتها ومشيت وبعد ما خرجت من باب الڤيلا وماشية بتدور علي تاكسي عشان تركب مش لاقية وفضلت ماشية شوية وبتبص بعيد لقت تاكسي بس بعيد عنها وبقت تجري عشان تلحقه وهيا بتقؤله بصوت عالي استني ياسطي فرملت عليها عربية كانت جاية بسرعة وهيا غمضت عنيها جامد وقالت في سرها انها اكيد اتخبطت وفتحت عنيها براحة ولقت نفسها كويسة اتنهدت براحة ولقت رعد نازل من العربية بغضب وهو بيقرب منها وبيقؤلها انتي ايه عامية مبتشوفيش بتعدي وخلاص

رهف اضايقت من طريقته وصوته العالي وقالتله بعصبية انت انسان مهز*ق وانت اتعميت مبتشوفش عشان مفكر ان مفيش غيرك في الدنيا وسايق بسرعة ومش همك خلق الله وعمال تجري بعربيتك اللي باباك جابهالك

رعد اتصدم من كلامها وبصلها بغضب وهو بيقرب منها وقالها انتي اتجننتي انتي مش عارفة انا مين

بصتله رهف بقرف وقالتله هتكون مين يعني انسان قليل الزوق ميعرفش حاجة عن الاخلاق والادب

بصلها بغضب اكبر ولسة هيزعقلها كانت اديته بالق*لم علي وشه وجريت وركبت التاكسي اللي كان واقف بسرعة وقالتله امشي بسرعة ياسطي وبصت من شباك العربية وطلعتله لسانها بغيظ وقالت بصوت واطي احسن تستاهل انسان مستفز

رجعت من الفلاش باااك علي جملة المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير بلعت رهف ريقها بخوف وحست بنغزة في قلبها

قام رعد ببرود وقالها وهو خارج من باب الشقة ورايا
854 views13:00
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 15:30:29 فقالت ساره : مش حكاية غنى احلى حاجه تصميم القصر فعلاً حاجه في قمة الجمال

فقالت حور : فعلاً تصميمه حلو جداً

وفجاءه وهم يمشون معاً جاءت سيارات كثيره سوداء جيب وراء بعضها وذاهبه ناحية القصر..

فقالت ساره : شكلو المالك الجديد بتاع القصر وصل ياترى شكلو اي .

فقالت حور : يالا يا ختي هيفرق في إي شكلو يالا نمشي علشان منتأخرش وذهبو إلى الجامعه

فقالت نور : انتي كدا كدا مش هيفرق معاكي لإنك مهوسه ببحب سي نوح بتاعك ده

يتبع...
(رواية عشق لا ينسى)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%84%d8%a7-%d9%8a%d9%86%d8%b3%d9%89-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
903 views12:30
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 15:30:29 " تبدء الروايه في إحدى قرى مصر كانت هناك فتاه جميله من عائله غنيه ولكن والدها كان قاسي جدا ووالدتها حنونه جدا كانت حور قد حدث لها شئ منذ ٥ سنوات قد غير كل حياتها أو بالأحرى حطمها هي في كلية الطب البشري قسم الأطفال وهذه السنه الاخيره لها

كانت حور نائمه وجاءت والدتها تيقظها لكي تذهب إلى جامعتها.

ولكن حور كانت تريد النوم فذهبت

والدتها وتحدثت قائله : يالا يا حور يا حببتي قومي يالا علشان متتأخريش على جامعتك

فقالت حور : حاضر يا أمي خمس دقايق بس.

فقالت والدتها : يالا قومي قبل ما أبوك يجي وينكد عليكي

فعندما سمعت إسم والدها قامت مسرعه من على السرير ويبدو على وجهها علامات الغضب.

وتقول حور لوالدتها : اي يا ماما مش على الصبح كدا تجيبي سيرته إنتي عارفه إني مش بطيق أسمع سيرته.

فقالت والدتها : عيب يا حور مهما يحصل هو أبوك

فقالت حور بدموع : لا دا مش أب أنا بكرهو هو لا يمكن يبقى أب زي بقيت الأبهات دا متوحش وقاسي ومعندوش قلب وعمري ما هنسي إنو كان السبب في تدمير حياتي..

فقالت والدتها : معلش يا بنتي حاولي إنسى..

فقال حور : ياه أنسى إنو دمرني لما كان السبب في بعد نوح حبيبي عني وخلاني أكذب عليه وأسيبه علشان هو فقير..

ولا أنسى إنو هو طالقن..

وفجاءه سمعت الجده حوارها مع والدتها وجاءت غاضبه

وهي تقول : إنتي يا بنت ناديه لسه منستيش عدى خمس سنين ومنستيش إنتي إزاي تتجرئي وتذكري إسم الولد الفقير ده هنا

فقالت حور بغضب : انتي عايزانى أنسى يا جدتي نوح جوزي

عمري ما هنسا حتى لو إبنك ده فضل يضربني ليل نهار ويعذبني

عمري ما هنسا نوح إنتي فاهمه عمري ما هنسا إنك انتي وإبنك إلا المفروض أبويا دمرتني وطلقتوني من جوزي بالغصب تحت مسمى مش من مستوانا أنا بكرهكم كلكم..

وأبتسمت حور وقالت : عمري ما هتجوز تاني يا جدتي وعرفه إنكم بتعملو المستحيل علشان اتجوز إبني عمي مروان بس مستحيل عمري ما هكون لحد غير نوح حتى لو مبيقتش معاه

بس مش هكون لغيرو إنتي فهماني وإبقي روحي قولي لإبنك

فقتربت الجده من حور وجاءت ترفع يديها وتضربها على وجهها

ولكن وقفت حور بكل قوه وأمسكت يديها.

وقالت : أنا معنتش حور الضعيفه الا إستقويتي عليها إنتي وإبنك .

فقالت الجده : أما انتي قليلة الأدب بصحيح مهو تربية ناديه بنت البندر هتكون اى غير كدا

والله يا بنت ناديه هقول لي أبوكي على عمايلك وقلة أدبك وهخليه يخليكي حتى الكليه الا فرحانه بيها مترحويهاش ..

فقتربت حور من جدتها وظلت تضحك ضحكه عاليه!

وهي تقول : اهي دي الحاجه الغريبه إلا لسه إبنك معترضتش عليها وعمرو ما هيعترض عليها عارفه لي علشان إبنك بيحب المظاهر بس إن بنتو قدام الناس دكتوره وفي كلية طب

وإن لو قعدني من الجامعه شكلو قدام الناس إي..

مش علشان سواد عيوني يا جدتي وبعد إذنك علشان أنا ورايا جامعة وتركتها حور وذهبت إلى المرحاض وظلت تبكي كثيراً وفجأه أخرجت السلسه التي ترتديها في رقبتها وكانت تحتوي على قلب فيه صورة وإسم نوح وهي تقول وحشتيني أوي يا نوح خمس سنين معرفش عنك حاجه أنا عارفه إني جرحتك بس والله غصب عني يا نوح غصب عني علشان خايفه عليك..

وبعد وقت كانت قدإنتهت من حمامها وذهبت تؤدي فريضتها وارتدت ملابسها المكرونه من بنطلون أسود وبلوزه أوف وايت

وحجاب قصير تلفه على شعرها على طريقة الموضه وترتدي الكوتش وتتضع روج خفيف فقط وكانت جميله جدا ذات جمال رباني البشره البيضاء الممتلئه المدوره و الخدود الورديه والعيون الواسعه الرماديه ذات رموش طويله والفم الصغير الطفولي الوردي ولكن من ينظر لها يرى خلف هذا الجمال حزن كبير جدا

وفقد كبير في حياتها..

كانت حور تذهب إلى دولابها وتمسك صوره بيديها وكانت صوره حبيبها نوح وتنظر له وتبكي وتقول له أنا اليوم لم أنساك أبداً أعلم أنك تتألم مني وتكرهني ولكن لن ألومك فما حدث لنا كان بسبب والدي فأنا اليوم أكمل في داستي لست لأني أحب كلية الطلب ولكن لأنك كنت تتمنى أن ألتحق بها يا حبيبي..

واخذت صورة نوح وضعتها في شنطتها ومسحت دموعها وذهبت الي الأسفل وقالت والدتها تعالي يا حور إفطري

فقالت حور : لا يا ماما مليش نفس

فقالت والدتها : خالي بالك على نفسك يا حبيبتي ومتزعليش نفسك وحاولي متتأخريش علشان أبوكي على وصول ومش عايزين مشاكل .

فقالت حور : حاضر انشاء الله يا أمي .

وذهبت حور إلى جامعتها وكانو أصدقاءها ساره ونور ينتظروا أمام المنزل وسلمو على بعضهم وكانت حور يبدو عليها الحزن .

وسألتها صديقها ساره مالك يا حور في إي حد زعلك أبوك مش هنا يعني .

فقالت حور بغضب : في الا أمر منو مامتو دي جدتي نكدت عليا على الصبح الله ينكد عليها..

وحاولوا البنات مواستها وفي حين ذهابهم إلى الجامعه كانو يرون قصر كبير يقع في منتصف البلده وكان القصر جميل جدا

وظلت الفتيات تتسأل لمن هذا القصر الكبير .

فقالت نور : الوقتي مالك القصر ده غني أوي

فقالت حور : بالله يا بنات عنت بكره الناس الغنيه دي
895 views12:30
باز کردن / نظر دهید
2022-05-18 15:00:31 شاب اسمه عاصم عند 30 سنه مهندس كان مسافر ورجع اجازه ....عاصم كان واقف فى شارع مع صاحبه بيتكلم معه فجاه شاف فتاه شكلها جميل لفتت نظره

دخلت البيت اللى قدامه فسال صاحبه : اسمها اى

هادى : بتشاور عقلك .....تخطب

عاصم : ايوه .....قولى بقا اسمها اى بابها اسمه اى

هادى : اسمها شروق عندها 20سنه فى تانيه كلية تربيه

عاصم : مخطوبه

هادى : لا

عاصم : كويس

عاصم بسرعه راح بيتهم قال لمامته

عفاف : حاضر ياحبيبى .....بكره هروح

عاصم : خدى اختى الوقتى وروحى

عفاف : حاضر ........يالا يانسمه

راحت عفاف ونسمه

فى شارع

نسمه: البيت فين ياماما

عفاف : عاصم قالى قدام المحل

نسمه : طب نسال الاول

عفاف : بيت واضح اهو

وبدل ماتدخل بيت شروق اللى مفروض راحه تخطبها لعاصم

راحت البيت اللى جمبه بالغلط

فى البيت

عفاف : احنا جاين هنا نخطب بنتك ل ابنى عاصم

صبرى : اهلا وسهلا

عفاف : انا ابنى عنده 30 سنه ومهندس بيشتغل فى شركه باره بيجى كل سنه اجازه ثلاث شهور واتين ......هو الوقت فى اجازه

وعنده شقه جاهزه فى البيت

صبرى : تمام هسال على ابنك هرد عليكى بعد يومين

بعدها بفتره رجعت عفاف الى ابنها

عاصم : عملتى اى

عفاف : هيردو بعد يومين

بعد يومين وصلهم الرد ان صبرى موافق

عاصم راح مع وعفاف مامته

فى الشارع

عفاف راحه بيت صبرى لسه هتخبط على باب

عاصم : انتى راحه فين

عفاف : بيت عروسه

عاصم : ده مش هو ده البيت

عفاف : يالهوى

عاصم : انتى روحتى بيت تانى ......

عفاف : معلش ياابنى

عاصم :يالا ياماما نرجع بيتنا

فجاه صبرى جاه

صبرى : اهلا وسهلا اتفضلو

عاصم قال لمامته بصوت منخفض : مش هدخل البيت يالا نمشى

عفاف بصوت منخفض : عشان خاطرى عدى الليله دى على خير

هدخل نكلم كلمتين ونمشى على طول

صبرى : هو فى اى حاجه

عفاف : مفيش

عاصم دخل بيت غصب عنه

عاصم كان قاعد فى صالون متضايق عاوز يمشى

سناء : اهلا ياابنى

عاصم : اهلا

سناء : اتفضل جاتو

عاصم : شكرا مش عاوز

سناء : طب اشرب العصير

عاصم : مش عاوز

عفاف : اصل احنا اتغدنا قبل مانجى

عاصم : بصى ياطنط من غير زعل .......فى حقيقه

لسه هيكمل

دخلت فتاه اوضة صالون

سناء : نجمه بنتى العروسه

يتبع...
(رواية عاصم ونجمة)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%b5%d9%85-%d9%88%d9%86%d8%ac%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
908 views12:00
باز کردن / نظر دهید