Get Mystery Box with random crypto!

دار مصر - روايات

لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات د
لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات
آدرس کانال: @darmsr
دسته بندی ها: ادبیات
زبان: فارسی
مشترکین: 24.50K
توضیحات از کانال

القناة الرسمية لمدونة دار مصر للروايات على التليجرام

Ratings & Reviews

3.00

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

1

4 stars

0

3 stars

0

2 stars

2

1 stars

0


آخرین پیام ها 12

2023-04-19 08:01:18 سيلا بفضول : هنروح فين ؟
العقرب بملل : مش بتقولي جعانه ؟
سيلا بلوية بوز : وعاوزة أشوف مامي وبابي هما ليه سابوني هنا ، إنت مبتحبنيش ومتضايق مني
عض العقرب على شفته ف عورها بعدها قال : أنا أسف ، أنا مش متضايق منك أنا زعلان عامة ، وبابا وماما كويسين وقاعدين عند جدو ، هما سايبينك هنا عشان مفيش حاجة وحشة تحصلك .. عارفين إن دا أكتر مكان أمان ليكي
طبطب العقرب على ظهرها وقال : في سلسلة حديد في أوضتي عارفة الحديد ؟
حركت سيلا راسها بمعنى أه ف قالها : هاتيها بقى
جريت على أوضة العقرب ف رجع ظهره لورا وهو بيفتكر سلسلته الأصلية اللي سابها مع مياسة ، حس أن سيرتها بتوجع قلبه ف حب يغير الموضوع عشان يقدر يُخرج مع البنت ويأكلها
* في أحد المُستشفيات الخاصة vip
كانت مياسة بتمسح مرايا الحمام وبتنضف حواليها ، بصت على رقبتها في المرايا شافت السلسلة راحت مخرجاها من جوا اليونيفورم وهي بتبوس الحديدة اللي كان العقرب بيضغط عليها بسنانه بغضب ، بتبوسها بشغف وبتُحضنها وهي بتقول بصوتها اللي شبه صوت الأطفال : على طول حطاها عند قلبي ، دايماً
دخلت واحدة من البنات وهي بتبُص لمياسة بغيظ وبتقول : بتتأملي جمالك في المرايا ؟ بقالك ساعة في الحمام بس ! أذا كنتي تحت التجربة بنشوفك شاطرة ولا لا ، إسمعي دي مُستشفى للشخصيات المُهمة لو هتقصري في التنظيف إمشي من نفسك أحسن







مياسة بتعب : مقصرتش ، أنا لو باخُد وقت ف عشان بشتغل بضمير ، سيبيني في حالي ومتقطعيش عيشي من هنا إنتي متعرفيش حكايتي
البنت قربتلها خطواين وقالت قُدام وشها : بطلي تبُصي في المرايا وتتخيلي نفسك مرات حد مهم ، إنتي مش حلوة أوي يعني إنتي عاملة نظافة هنا ، فهماني طبعاً
خرجت زميلتها ف سندت مياسة على الحوض وهي بتفكر في العقرب ، الشيء الوحيد اللي بيخليها حاسة إنها عايشة .. رغم كُرهه الشديد ليها في الوقت الحالي .. فات شهر ولكن أتغير فيه كُل حاجة ، ياريت الوقت يرجع لليوم إياه
كانت كُل شيء إتغير ، لكن هي مُتأكدة إنه بقى إنسان تاني تماماً .. خاصة بعد إختفاؤه المُتعمد عن كُل اللي حواليه ، جراحه خلقت منه شيطان ومبقاش جواه ذرة واحدة من الرحمة
يتبع ..
(رواية سفير العبث)
https://darmsr.com/2022/03/01/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d9%81%d9%8a%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a8%d8%ab-%d8%aa%d9%86%d9%87%d9%8a%d8%af%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7/
611 views05:01
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 08:01:18 ■ التنهيدة الأولى ■
| يتشرف سفير العبث بدعوتك لأعمق نُقطة داخل جحيم جهنم ، على السادة المدعوين طلب الأمنية الأخيرة قبل السقوط | #بقلمي
نافذة زُجاجية عريضة ، عليها ستاير مُرتبة مفتوحة على الجانبين وظاهرة العالم اللي برا
وقفت حمامة سودا وهي بتنقُر على الإزاز مُصدرة صوت مُزعج للنايم داخل الغُرفة ، لكنها سُرعان ما طارت بعيد أول ما قطرات المطر بدأت تنزل
إتفتح باب الغُرفة ودخلت مُمرضة مظهرها هادي ومُبتسمة ، شايلة بوكيه ورد لون إسود ولون أبيض لكن الأبيض قُليل وعامل دايرة في نص البوكيه
حطت البوكيه جنب السرير وهي بتقول بهدوء : حمدالله على سلامتك يا مايسترو ، الحرس بتوع حضرتك وصوني عليك وكمان الدهبي بيه
المايسترو على سرير المُستشفى : أنا ، هخرُج إمتى ؟
المُمرضة بهدوء : مش دلوقتي خالص صحتك تعبانة لسه
المايسترو بتعب في راسه : بقالي أد إيه هنا ؟







المُمرضة بصدمة : شهر ! إنت نسيت ؟
بلع ريقه وهو بيقول بتعب : منسيتش ، بس دا وقت كبير عليا والقُعاد عندكُم عِلة ، عاوز أروح الفيلا بتاعتي
المُمرضة بهدوء : بقالك يومين بس فايق من الغيبوبة ، الخبطة كانت شديدة على راسك والحادثة صعبة .. دا عربيتك إتدمرت
أخد نفسه بالعافية وهو بيبُص بتعب جنبه للبوكيه وبيقول : من مين دا ؟
سحبت المُمرضة الكارت وهي بتبُص فيه وفجأة ملامح وشها إتعقدت وهي بتقرأ بصوت واضح : دا حد كاتبلك جُملة غريبة أوي ( تخيل أن يُعيدك القدر للحياة مرة أخرى حتى نلتقي لقاء أخير ) - سفير العبث
المايسترو بإرهاق : سفير العبث؟ مين دا !
* داخل قصر الدهبي
وقفت صِبا ب بنطلون إسود وجاكيت إسود جلد ، وشوز بيضا وهي لامة شعرها ومكتفة أيديها وواقفة جنب شجن ببرود
شجن هانم وهي قاعدة على كُرسيها : أمير كلمني عشان أجبلك فُستان تحضري بيه الفرح
بصتلها صِبا بطرف عينيها وقالت ببرود : لا كتر خيره ، سمح للراجل يُخرج حي من بيته وحابسني هنا غصب مش عاوز يطلقني
شجن بهدوء : دا أقل واجب ، واحد غيره كان قتله
سكتت صِبا ومردتش وهي باصة قُدامها بقهر ..
نزل أمير لتحت وهو بيقول لوالدته : في مطر غزير برا ، أنا خايف يفرشوا الطاولات دلوقتي ويجهزوا الحاجة ف تبوظ
شجن بهدوء : فعلاً الجو سيء إنهاردة ، شعرك كدا جميل جداً يا أمير ، بدلتك جت ؟
أمير بتنهيدة وهو مُتجاهل صِبا تماماً : أه جت ، تابعي إنتي ولوسيندا العروسة وصلت ولا لا
كانت صِبا بتبُصله بنظرات كُلها حُزن وهو مُتجاهل وجودها كإنها شبح







طلع لفوق مرة تانية ف غمضت عينيها وقلبها بيدُق بوجع
* داخل منزل العقرب
سيلا بنت عزيز خرجت من أوضتها وراحت لأوضة العقرب اللي رادد الباب بتاعها ، دخلت لقت سريره فاضي وحمامه مقفول ف عرفت إنه جوا
طلعت على السرير بالعافيه لإنه عالي عليها وفضلت تهز في رجلها مستنياه يطلع
في الحمام كان واقف العقرب بشعره الطويل اللي تحت ودانه ورابطه لورا بأستك إسود ، رافع التيشيرت بتاعه وبيحسس بصعوبه على مكان الجرح
أخد نفس عميق وهو نغمض عيونه وبيفتكر أخر لحظة حلوة بينه وبين مياسة لما وقع وهي لحقته وسندت راسه على رجلها في السطح ، فتح عينه مرة تانية وهو باصص للمرايا نظرة شيطانية بحتة
غسل وشه على السريع وفتح باب الحمام وهو خارج وعلى كتفه وشم العقرب
بص لقى سيلا في وشه وقاعدة على السرير بتبُصله بطفولية
العقرب بنبرة غليظة ولكن هادئة : إيه اللي خرجك من أوضتك وجابك هنا
سيلا بطفولية : جعانة
العقرب ببرود : مفتحتيش الثلاجة ليه ؟
رفعت سيلا أكتافها وقالت : فتحتها بس فاضية
العقرب ب وش باهت : أه صح ، نسيت إن من إمبارح مفيش أكل







سيلا بطفولية : هو إنت مش بتاكُل ؟
سكت العقرب شوية وهو بيقول بهمس : خليكي بعيدة عني يا بنت عزيز ، عشان أنا لما بتعلق بحاجة بتروح
سيلا بلماضة : صوتك واطي
العقرب بنبرة غليظة : روحي إلبسي هدومك ..
نزلت من على السرير وهي بتدحرج زي اللعبة لحد ما وصلت للأرض وخرجت من الأوضة ، غير العقرب هدومه ومبقاش يلبس جاكيتات على اللحم زي زمان .. لبس بنطلون إسود ، وجاكيت جلد بُني غامق وأيس كاب لونه إسود
طلع يستنى سيلا برا في الصالة وهو قاعد بيحُط قُرص فوار في كوباية مياه ومستنيه يفور عشان يشربُه
خرجت سيلا وهي لابسة الفُستان بتاعها وبتلبس الجاكيت الصُغير بتاعه
بص العقرب على رجليها الصُغننة وقال : هتبردي طالما رجليكي مكشوفه ، ملبستيش الشراب الطويل ليه ؟
سيلا بلوية بوز : عشان مش بعرف مامي كانت بتلبسهوني ، ولما بلبسة بتكعبل وبقع ..
شرب العقرب شوية من مياه الفوار بعدها حط الكوباية ببرود وقال : هاتي هلبسهولك الجو برد ومطر
جريت على الأوضة جابتله شرابها ووقفت تتنطط قُدامه
بصلها برفعة حاجب ف وقفت مؤدبة
العقرب : دخلي رجلك يلا ، وأسندي بإيدك عليا
دخلت رجلها وهي بتغني وبتقول : لو كُنت عاوز أكله حلوة هنية تعالى كُل بومبة لحمته حلوة طرية ، كلوا كلوا مشوي كلوا كلوا مقلي بومبا دا واد محصلشي هيهيههههي
أبتسم العقرب وهو بيقول : يلا وكملي غُنا في
في العربية
562 views05:01
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 07:01:01 في منزل ملك
سحر. ي ابو يوسف مصاريف البيت كتير و الفلوس مش مكفايه
علي. طب واعمل اي ي سحر اديكي شايفه الحال عامل ازاي و البغل ابنك مش راضي ينزل شغل عشان يساعدنا حتي
ملك. بابا انا النهارده شوفت علان عل نت طلبين سكرتيره في شركة القاسم و بعت ليهم وهروح اعمل انتر فيو بكره أن شاء الله
علي. شغل اي بس ي ملك و كليه ي بنتي
ملك. متقلقش ي بابا انا هظبط باين الكليه و الشغل و بقيت المحاضرات بسنت هتبقي تجيب همالي
علي. الي في الخير يقدم ربنا ي بنتي
تاني يوم ملك قامت بكل ناشط عل صوت المنبه قامت اخدد شاور لبست بنطلون جينز و تيشيرت ابيض و قوتشي ابيض و سابت شعرها و خارجت من الاوضه
ملك. صباح الخير ي بابا فين ماما
علي. صباح الفل ي عيون بابا ماما في المطبخ
ملك. طب ي حبيبي انا هنزل انا عشان الحق المعاد ادعيلي ونبي
علي. روحي يبنتي ربنا يجعلك في كل خطوه سلامه
نزلت ملك من البيت وركبت تاكس و نزلت أمام الشركه القاسم طلعت ملك الي الدور الرابع
ملك لل سكرتيرة الموجودة. لو سمحت كنتم منزلين اعلان عن سكرتيره
سهام السكرتيرة. ايوه فعلا بس مين حضرتك
ملك. انا ملك و كنت عايزه اقدم عل وظيفه
سهام. اشتغلتي ف المجال ده قبل كده
ملك. للاسف لا عشان انا لسه بدرس في كليه الفنون
سهام. طيب ثانيه واحده ابلغ قاسم بيه و اخدد الفون قاسم بيه في واحده هنا جايه عشان اعلان السكرتيره
قاسم. تمام خليها نص ساعه و بعدين تدخل
سهام. حاضر ي فندم اتفضل اقعدي شويه عل م استاذ قاسم يخلص
ملك. تمام شكرا
فإت نصف ساعه كل ده و ملك و اقفه عل رجله
سهام توجه الكلام لملك. اتفضل ادخلي
ملك. حاضر اترقت ملك الباب و اذن لها ب الدخول دخلت ملك المكتب وكان قاعد و مديها ظهرو
قاسم. اسمك اي
ملك. اسمي ملك علي
قاسم. عندك كام سنه
ملك. تسع عشرة سنه و ف كليه فنون
وهنا لف قاسم الكرسي و هنا كانت المفاجأة
يتبع
https://darmsr.com/2023/04/19/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%83%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%84%d9%83-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
573 views04:01
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 06:00:00 https://darmsr.com/2023/04/19/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%84-%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
654 views03:00
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 06:00:00 تسير بالمطار بجمالها وأناقتها التى لفتت أنظار الجميع وبيدها كوب قهوتها الصباحية المعتادة ولكن لم تنتبه باصطدامها بشاب جعلت القهوة تنكب على ملابسه دون قصد...
الشاب..."ااه مش تحاسبى مالك فى ايه انتى عامية ؟! "...ولكن تحتله صدمة عندما رأها وينظر لها بإعجاب "احم قصدى يعنى انتى كويسة"(بابتسامة اعجاب)
ديما...تنظر له من فوق لاسفل بغرور وتكتفى فقط له بكلمة واحدة ..."ايه التفاهة دى " وبعد ذلك تكمل طريقها
الشاب...يرفع حاجبه باستغراب وهو ينظر لديما "نعم ؟! بتقول ايه دى" ...حتى يقاطعه صوت لارا
لارا...."متخافش مهما حاولت مش هتتكلم معاك " (تنظر له بابتسامة مستفزة )
الشاب...."والله؟! ومين انتى كمان انشالله "
لارا..."وانت مالك يااخى وسع كدة دة انت حشرى"وتكمل طريقها ورا ديما هى الأخرى وهى تتحدث مع ديما بقلة صبر وهدوء "أنسة انتى لازم تصلحى طريقتك بالكلام مع الناس هو صح مستفز بس كان لازم توضحيله انك مكانش قصدك لانه فهم غلط فاكرك معجبة بيه "
ديما...قالت مغيرة الموضوع بلا مبالاة وهى تنظر لاعلان"انتى مصدقة الاعلان دة ؟ دة بالكاد هتعرفى المنتج إلى بيروجو ليه حطوا صورة واحد من المشهورين الى مش معروفين اساسا"
لارا...تنظر للاعلان المعلق "امم معاكى حق أنا مشفتش الراجل دة قبل كدة فعلا"
ديما...."شوفى مين المسؤول عن الإعلان دة حالا"وتكمل طريقها تركب عربيتها
فى مكان تانى....يقف بالمطبخ الموجود بالشركة ويرتدى ثياب الطباخ ويطبخ باحترافية وبدقة السمك الشهى على يده كعادته ويسمع صوت رنة هاتفه ويخلع قفازته ويذهب ويأخذ هاتفه حتى يرد..
زياد..."نعم اتفضلى ...بالسرعة دى ؟!ماشى أنا فى طريقى اهو "ويغلق المكالمة ويزيل قبعته وكمامته ويحتى يظهر شعره الناعم وعينيه العسلية ويزيل المريلة من عليه ويذهب لخارج المطبخ سريعا بقاعة الاستقبال بالاسفل ويصل لهم
كارمن..تنظر له بقله صبر "اتاخرت ليه يااستاذ ؟!"
زياد....يتنهد بتعب ويتحدث بمرح وضحك "بسبب السمك البربونى الاحمر "
إياد...ينظر له وهو يضع يده على أنفه "اه ماهو واضح من الريحة فعلا "
زياد....ينظر له باستغراب ويشم التيشرت "للدرجادى ؟!"
إياد...."وانت ازاى ملاحظتش تعالى هنا لحظة كدة هتفضحنا هحطلك من البرفن بتاعى "
زياد....بصدمة"ايه لا وحياة ابويا وابوك ماتحط حاجة ريحة السمك اهون من ريحتك دى ابعد ابعد " يقولها وهو يبتعد عنه للخلف
اياد..بصدمة "والله ؟! طاب انا غلطان اصلا أنت متعرفش البرفن بتاعى دة بسببه البنات بتتهببل عليا ازاى "
زياد ... بسخرية "فين البنات أنا لااراهم انت إلى بتجرى وراهم مش هما انت فاكرنى نظرى ضعيف أو اعمى "
كارمن....بابتسامة "مش مشكلة دة دليل على اجتهادك فى شغلك يازياد ..المهم خلاص انت وهو يلا خلينا ندخل عشان تنصيب المديرة ديما خلينا تدخل عشان هيبدءوا "
زياد...وهو يحط أيده حوالين كتف كارمن بمرح "والله ياركارمن أنا مش عارف انتى مستحملاه ازاى بنشوف بعض كل يوم فى الشغل ومبقدرش استحمله ثانية مابالك المسكينة إلى هتتجوزه "
كارمن...بضحك"صح انت معاك حق "
إياد..."ننينين ايه انت وهى انتو هتخبطوا فيا ولاايه يلا عشان منتاخرش "
زياد...بضحك "طيب يلا"...ويذهبوا لقاعة الاجتماع ويجلسوا باماكنهم
إياد..."على كدة بقا الاشاعات صح الآنسة ديما مدمنة شغل هه هتبدا شغل فى اليوم إلى رجعت فيه من لندن سمعت انها جميلة جدا "
زياد..يقول بمرح "هه غريب من لما انضميت للشركة مش بشوفها خالص لكن شوفوا رئيس مجلس الإدارة عنده كام حفيدة جميلة "
يبدأ مساعد المدير أن يطلع على المنصة ويبدأ يتكلم فى القاعة
المساعد..."هتبدأ المديرة ديما هتلقى خطاب تنصيبها حالا "
لارا...تدخل للقاعة وتصعد للمنصة بابتسامة متوترة وتقف قدام الميك ....وفجأة يتهامس الموظفين مع بعض باستغراب
اياد...بصدمة " اوه فعلا معاهم حق زى ما قالوا جميلة جدا دى صاروخ "
زياد...يبصله بقرف "دة أنت بيئة اوى يعم انت اسكت بس ههه وصقف معاهم بدل الهبل إلى بتقولوا دة وتفضحنا "(بابتسامة تكلف ويصفق)
لارا..."احم أنا سكرتيرة المديرة اسمى لارا جيت نيابة عن المديرة ديما "
زياد...باستغراب "مش هى ازاى يعنى "
لارا..."أنا هلقى الخطاب بدالها حالا "وتبدأ تفتح الخطاب وتبدأ تقرأ "شكرا لكل إلى رتب للترحيب دة على الرغم من أن قلت بوضوح بانى لم اريد هذا المنصب اتأمل من أن نلتقى بالمستقبل عشان أمور الشغل وليس من أجل أمور احتفالات زى دى هعرف عن نفسى بشكل مناسب قريب "
زياد....يسمع الخطاب وهو بيضحك بسره "معقول "
جد ديما...يقف وسط الاجتماع ويبص للارا بعصبية ويخرج لبرة
لارا...تستأذن من الموظفين باحراج وتخرج برة هى الأخرى وهى تشتم ديما فى سرها
كارمن...باستغراب "غريب اومال فين المديرة إذا كدة؟!"
زيادة...بتفكير "اممم باين عليها وراها سر كبير فعلا "..
يتبع
646 views03:00
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 05:46:25 فصول جديدة من رواية تيم الغريم
https://darmsr.com/2023/04/07/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d9%8a%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b1%d9%8a%d9%85-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
654 views02:46
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 05:25:15 فصول جديدة من رواية ليلة زواج زوجي
https://darmsr.com/2023/04/13/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%8a%d9%84%d8%a9-%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b2%d9%88%d8%ac%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
713 views02:25
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 05:01:52 :انتي بتحطي الحبوب دي لمين.
_ وانت مالك هتشاركني.
: ما اصل مش معقول كل يوم تيجي تاخد حبوب هلوسة.
_ يووه بحطها لجوزي ارتاحت هات بقا.
: يا نهار اسود يا عزة جوزك ليه.
_ ميخصكش.







مشيت ببرود تحت نظرات استغرابه..
بتداخل بيتها بتلاقيه قاعد في ركن و متبهدل: انت قاعد كده ليه يا هشام.
هشام بحزن: م مفيش مصدع ش شوية.
عزة بابتسامة: هعملك قهوة تضيع الصداع دا خالص.
هز راسه: طيب.
بعد شوية بتجيب له قهوة بعد اما حطت له الحبوب...







بقلم ميرا ابوالخير
هشام بهدؤء: انا هقوم اروح اتمشي شوية.
عزة بهدؤء: اوك خد بالك من نفسك.
هشام: تمم.
بينزل هشام ع النيل قدم بيته دماغه بتصداع تدريجيا..
بقلم ميرا ابوالخير
بعد شوية..
عند عزة كانت قاعده بتشرب كوفي بتسمع صوت خبط جامد ع الباب بتروح تفتح بخضه: ايه ف اييييي.
الشخص: جوزك ف الشارع ماسك واحدة ف وضع مش كويس و حالف يقت"لها ومحدش عارف يحوشه عنها.
عزة........

يتبع..
(رواية تجربة ما)
https://darmsr.com/2023/04/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d8%a9-%d9%85%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/
756 views02:01
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 04:29:23 فصول جديدة من رواية مريض نفسي
https://darmsr.com/2023/04/13/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b1%d9%8a%d8%b6-%d9%86%d9%81%d8%b3%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
832 views01:29
باز کردن / نظر دهید
2023-04-19 04:18:14 فصول جديدة من رواية مختل المخابرات
https://darmsr.com/2023/02/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
770 views01:18
باز کردن / نظر دهید