Get Mystery Box with random crypto!

مدونة كامو للروايات والقصص

لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص م
لوگوی کانال تلگرام boo3club — مدونة كامو للروايات والقصص
آدرس کانال: @boo3club
دسته بندی ها: نقل قول ها
زبان: فارسی
مشترکین: 39.07K
توضیحات از کانال

كل الروايات الالكترونية متوفرة على مدونة كامو
كل ما عليك زيارتنا ❤️

Ratings & Reviews

1.67

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

0

4 stars

0

3 stars

1

2 stars

0

1 stars

2


آخرین پیام ها 576

2022-05-16 23:04:14 رواية شيطان الإنتقام الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ولاء حامد
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a5%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d9%84/
566 views20:04
باز کردن / نظر دهید
2022-05-16 22:57:50 رواية ملكت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%84%d9%83%d8%aa-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d9%85%d8%b3-5-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%a7/
595 views19:57
باز کردن / نظر دهید
2022-05-16 22:53:14 رواية جعلتني احبها ولكن الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسماعيل موسى
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d8%b9%d9%84%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87%d8%a7-%d9%88%d9%84%d9%83%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d9%88/
587 views19:53
باز کردن / نظر دهید
2022-05-16 22:48:50 رواية صفقة زواج الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d9%81%d9%82%d8%a9-%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%a7/
584 views19:48
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 10:01:12 احمد :يلا يا روحي وانا مش هتاخر وقفل

يتبع...
(رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d9%86-%d8%aa%d9%82%d8%b9-%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84/
166 views07:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 10:01:12 قاسم حك دقنه بتفكير :دول مستجدين لسه وغسان عمره ما هيوديهم علشان لو راحو وحصل هجوم دول مش مدربين علي ايدو لسه من اول هجوم هيموتو كلهم

احمد :طب والعمل ايه الكتيبه راحه بعد بكرا يعني حتي مفيش وقت اننا نغيرهم ولا اننا نكلم اللواء امجد حتي

قاسم بحتيار :مش عارف ولو غسان معرفش عليه يعند ويطلع من كتايب الحربيه ولو معرفش هيعمل ايه

احمد بتريقه:بس دول للحرب بس اكيد مش هيقبلو يطلعو لحماية الكتيبه

قاسم :بص احنا نستني لما غسان يرجع ونعرف منه ايه اللي هيحصل تمم

احمد :انا بقول كدا برضو

قاسم فونه رن بص عليه وابتسم

قاسم ببتسامه:الووو

نسمه بتوتر:ايه ياروحي عرفت حاجه عن غسان ونور

احمد بهمس :هستأذن انا

قاسم :اذنك معاك يا باشا

قاسم :الوو اسمعي يا روحي التوتر غلط عليكي اناي متقلقيش هما اكيد بخير هتصل بابويا دلوقتي هو اكيد كلم البواب وعرف مكانهم تمم

نسمه :تمم يا حبيبي بس طمنا علشان خطري

قاسم :حاضر والله هكلمهم واطمنك علطول انتي بتعملي ايه واخبار البيبي ايه

نسمه حطت ايدها علي بطنها ببتسامه :انا بشرب حليب اهو والبيبي كويس وبيقولك وحشتني يابابا

قاسم بضحك:هو اللي بيقول ولا يكون امه

نسمه بثقه:محصلش هو طبعا

قاسم بمعاكسه:طب بوسيه ليا بقي علي ما ارجع اكمل انا

نسمه ضحكت بخجل :حاضر

قاسم :يلا هقفل انا دلوقتي

نسمه :خلي بالك علي نفسك تمم

قاسم :حاضر يا حببتي وقفل

********************

في منزل عمر

عمر شايل فرحه بيمشي بيها وبيلعبها وهي بتضحك ومبسوطه اووي

عمر :نورهان اخلصي يا حبيبتي يلا خدي فرحه اتاخرت علي الشغل

نورهان طلعت من الحمام لبسه بورنص ولفه شعرها بفوطه :خلصت يا روحي هاتها يلا علشان ما تتاخرش علي الشغل

عمر بتوهان :شغل مين هو في حد يشوف مراته كدا ويروح الشغل بوضو دا يبقي مش مقدرها

نورهان بضحك بخجل :عمر يا روحي فرحه مش هتنام علشان لسه صاحيه وانت متاخر علي الشغل وبعدين متزعلش ياعم انت مقدر اووي

عمر عض علي شفته السفليه :طب خدي بنتك واخفي من قدامي

نورهان خدت فرحه ومشيت بمياعه من قدامه

عمر اخد محفظته والمفاتيح :صبرك يارب عليها ونزل علي تحت ركب عربيته وراح علي الشغل

ونورهان لبست بجامه عباره عن شورت قصير جنب ابيض وجنب اسود وتيشرت كت جنب ابيض وجنب اسود وعملت شعرها ديل حصان

نورهان بصت لفرحه :طيب انا كنت عوزه البسك شبهي بس انتي صعننونه البسك ايه بقي

فرحه بتبص عليها وبتضحك وبتلاعب ايدها برجليها

نورهان فتحت الدولاب وطلعت سلبته بكم سودا :حلوه دي بس اسمعي انا شعري اطول من شعرك يا فروحه علشان كدا مش هعرف اعملك ديل حصان بس المشكله مش في كدا عرفه المشلكة كانت فين اقولك بقي و بدأت تلبسها المشكله ان وانا حامل فيكي كان عندي حموضه ديماً اقول ليه يقولو شعر البيبي طويل ومشاء الله جيتي قرعه يا روحي سبحااااانه والله

نورهان بصت عليها :انتي مصدومه ليه اكيد بابا كان اقرع وهو صغير انا كنت بشعر والله بس شوفي الوقتي بقي ياهوووووو ليه شعر لما اجي ابوسه بيدخل بوقي وضحك وضحكت فرحه علي اساس بتضحك ليها

*********************

في فيلة احمد

سلوي صحيت بكسل وكانت لبسه عبايه استقبال جميله جداً ورقيقه

سعاد كانت قاعده في الصالون ولبسه نطاره القرأه وبتقرء الجريده بصت علي سلوي

سعاد بصريخ :اعاااااا مين ورميت الجريده

سلوي بخضه :في ايه اهدي دا انا سلوي

سعاده بخضه : ااااه اصل كنت لبسه نظاره القرأه شوفتك كبيره اتخضيت

سلوي قعدت وحطت ايدها علي قلبها :والله انتي اللي هتقطعيني الخلف

سعاد :خلف ايوا فكرتيني كنت عوزه اسالك انتي احد دلوقتي محملتيش ليه يابت هو ابني مقصر ولا ايه

سلوي برقت :مقصر احم احم يا ماما انا لسه متجوزه من 3 شهرر ملحقتش يعني

سعاد :لاء ازاي الكلام دا انا كنت حامل في احمد من تاني اسبوع انا لازم اخدك عند دكتور اعرف الغلط من مين

سلوي حطت ايدها علي راسها :حرام اللي بيحصل دا والله

سعاد :استني احكيلك انا اتعرفت علي ابو احمد ازاي

سلوي بخضه :لا لا لا انا حفظت الحكايه دي زي اسمي والله والله حفظاها انا هقوم اكلم احمد اشوفه هيجي امتي وارجع تحكي موضوع جديد ماشي وجريت

سعاد بتفكير:انتي حره بس هو انا حكيتها كام مره دول8،9 مرات بس ومسكت الجريده تاني تقرء فيها

سلوي طلعت الحديقه رنت علي احمد

احمد بحب:حببت قلبي اللي وحشاااااني موووت بتعملي ايه

سلوي :وحشاك اه بأمارة ما روحت الشغل من غير ما تصحيني

احمد :لقيتك نايمه تعبانه مردتش اصحيك يا جميل المهم بتعملي ايه انتي وامي

سلوي بضحك :بسمع قصة ازاي اتعرفت علي باباك يا احمد انا والله حفظت القصه دي زي اسمي

احمد بضحك :معلش ياروحي خديها علي قد عقلها

سلوي :ربنا يخليها يارب بحد البيت من غيرها ملوش اي طعم

احمد :يارب يا روحي يارب

سلوي:طيب قبل ما اقفل هات لب وانت جاي بس هاته من الب الابيض دا يا احمد تمم

احمد :عيوني يا روح احمد

سلوي:تسلملي عيونك يا روحي يلا سلام علشان مش عوزه اعطلك
166 views07:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 10:01:12 فكرين البارت الاخير لما نور راحت لغسان الفيلا يحتفلو فعيد ميلادها احنا بنكمل من هنا .

في الصباح في فيلا غسان الالفي

صحيت نور تاني يوم بسكل رهيب لقت غسان حضنها بتملك حولت تتحرك بس مفيش فايده

نور قربت من ودنه بهمس :حبيبي عوزه اقوم

غسان بنوم :هششش مفيش صحيان

نور رفعت ايدها وبدأت تمشيها علي وشه ورموشه ودا خلي غسان يغمض عينه اكتر :طب انا بطني وجعتني ولازم اقوم اسال علي الولاد

غسان قام بسرعه بص عليها بقلق:بطنك وجعتك ازاي فيها ايه حسه بولاده ولا بأيه وبدء يحسس علي بطنها فين الوجع

نور ابتسمت بعشق:ربنا يخليك ليا شويه تعب زي كل يوم

غسان قرب منها وباسها برقه من شفايفها :ويخليكي ليا يا حببتي طيب ارتاحي

نور شدت الروب اللي واقع علي الارض لبسه وقامت : انا كويسه بس ايه بقي مش هناكل انا جعانه وبنتي جعانه وبابا مش راضي يقوم

غسان حط ايده ورا رقبته ونام علي السرير تاني :اممم ومراتي وبنتي عوزين ياكلو ايه

نور بجوع :عوزين ناكل سمك سنجاري ونجيب العيله كلها معانا

غسان شدها وقعت في حضنه :انتي ملكي لوحدي النهارده لحد مانرجع بليل

نور بدأت تمسح في رقابته ببتسامه

غسان بستغراب :بتمسحي ايه

نور ببرائه :دا روج سابت علي رقبتك

غسان حطت ايده علي رقابته بضحك :الواحد علشان يقضي ليله مع مراته دا اللي يحصل فيه انا الرائد غسان الالفي بيتعلم عليا بروووج

نور بضحك وغرور :مش عجبك ولا ايه يا حضرت الرائد

غسان بمشاكسة وهو بيعض خدها ورقابتها :عجبني ونص هو انا اشتكيت

نور بعدت بضحك :طيب انا هدخل اخد دش واخرج وانت تجيب لينا السمك علشان نلحق نعمله

غسان غمز بعينه :حلو اووي

نور استغربت ودخلت الحمام

في الحمام

نور حطه ايدها علي وسطها بستغراب:هو ايه اللي حلو اووي انا قولت ايه

غسان من برا بوقاحه :دا القميص يا حببتي حلو اووي غلطان ان بقول الحقيقه

نور بخجل :قليل الادب ودخلت قفلت ستارة البانيو واخدت دش

وغسان طلب سمك وبدء يجهز حاجته في المطبخ

**************

في الجمالية في منزل منير علي سفرة الطعام

عاصي بغضب:يعني راحت فين ازاي بابا يخدها كدا

نسمه :يا روحي ما هي زمانها جايا دلوقتي مش هتتاخر

عاصي ومربع ايده بتزمر:طيب ما انتي قولتي كدا بليل ومجتش هما راحو يعملو ايه اصلاً

نسمه بتفكير :راحو راحو يجيبو لبس للبيبي وزمانهم رجعين

عاصي بشك ورفع صبعه في وشها :انتي مش بتضحكي عليا صح

نسمه بتوتر:هضحك ليه انا بقول الحقيقه

عاصي :ماشي انا هنزل العب مع اسر كوره في الشارع

نسمه باست خده:انزل بس متبعدش بعيد عن البيت اتفقنا

عاصي نزل ومردش عليها

نفين ايجة من المطبخ بقلق:ها يا نسمه ردو عليكي يابنتي طمنيني يطمنك ياربنا

نسمه بقلق :التلفونات مقفوله ومحدش بيرد ...... بس استني امبارح كان عيد ميلاد نور فا ممكن غسان يكون عامل ليها مجأه

نفين :طب ما احنا المره اللي فاتت فكرنا انها مع غسان واختطفت

نسمه :بس يا ماما المره دي غسان مش في الشغل المهم متقلقيش هو قاسم قالي هيسأل البواب بتاع فيلة القاهره ولو هناك هنعرف تمم

نفين بارتياح قليل :يارب جيب المخبي لطيف بينا ويكونو كويسين وميجبش حاجه وحشه ابداً تزعل حد

نسمه :يارب

نفين طبطبت علي نسمه من ضهرها :المهم انتي قومي اشربي يا نسمه كوبايه لبن ولا حاجه علشان اللي في بطنك يا بنتي

نسمه :حاضر يا ماما وقامت دخلت تجيب كوباية لبن

ونفين طلعت البلكونه تطمن علي عاصي واسر

***************

في شركة منير الالفي لتصدير

منير قاعد علي مكتبه :المحاصيل اللي المفروض تتصدر لاميركا اتصدرت ولا لسه

نوال السكرتيره وقفه ومعاها نوته بتسجل فيها :في الطريق يا فندم لسه قدمها حوالي 5 ايام وتوصل

منير بنفي :لاء طبعاً حولو تخلي الشحنه توصل بدري

نوال :تمم يا فندم

منير :في اي اجتماعات النهارده

نوال :بعد ما كسبنا الصفقه ومضينا عقد الشركه الصينيه الكل عوزين يتعاقدو مع الشركة بتاعتنا وكميه المسجات والايملات كبيره جداً وفي كذا اجتماع مع كذا شركة

منير :تمم بس ترجمو الايميلات وسيبو اي رسايل او اجتماعات في حان وصول غسان

نوال بفرحه :هو غسان بيه راجع الشركه من امتي

منير بتذمر :دي حاجه متدخليش فيها ويلا روحي كملي شغلك

نوال طلعت بفرحه ان غسان هيرجع الشركة تاني

منير اتصل بالبواب ببتسامه :الو ازيك يا راجل ياطيب

البواب ببتسامه :ازيك ياحج منير وازاي صحتك

منير :بخير الحمد الله في نعمه المهم كنت عاوز اعرف في حد في الفيلا اللي عندك

البواب:اه حضرت الظابط والمدام بتاعته هنا من بليل

منير بارتياح :تمم طمنتني يطمنك ربنا

البواب :احنا في الخدامه علطول يا حج

منير :اصيل يا حسن والله وقفل وبدء شغل

*******************

في القسم

قاسم قاعد هو واحمد بيشوف القاضيه الجديده و الترحيلات

احمد :الحمد الله انا مش في الترحيلات

قاسم بتفكير وفي ايده دفتر كبير :ايوا بس كل العيال اللي راحه دي غسان لو شافهم مش هيخليهم يروحو

احمد بستغراب:اشمعنا
149 views07:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 09:01:02 يوسف باعتراض: انا مش هسيبها يا عمي

سمية وهي تتطمئنه : متخفش يا حبيبي

اهلها مش هيظهروا لانه اذا هما فعلا عاوزنها مش هيرموها على الرصيف

يوسف بشك : اكيد

سمية بتاكيد : اكيد

سليم بابتسامة : هي اسمها ايه

يوسف : حياة __ اسمها حياة الحديدي

سمية : اسمها حلو فعلا

حسام : بس اشمعنى حياة

يوسف بغموض : لما يجي الوقت المناسب هقولك

هز حسام راسه مع ابتسامة خفيفة فيوسف عنيد اذا لم يرغب بمعرفته السبب الان فبالتاكيد لن يخبره بذلك

ليان بطفولة : انتي حلوة اوي يا حياة

يوسف وهو ينظر الي حياة النائمة بسلام بين ذراعية : انتي جملية يا حياتي ... انتي حياتي حياة يوسف الحديدي

يتبع...
(رواية حياة الحديدي)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%af%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
241 views06:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 09:01:02 سمية بصدمة : مش ممكن ال انا شايفة ده

حسام : في اي يا حبيبتي

سمية وهي تشير على شي ما : بص هناك كانه هذا طفل

حسام وهو يتجه نحو هذا الشي ويمعن النظر فيه اذ به طفلة صغيرة جميلة جدا: فعلا تعالي بصي دي طفلة

سمية وهي تحمل الطفلة : اذاي بس حد يجي له قلب يرمى هالملاك هي جميلة اوي

حسام : طب تعالي نوديها على اي دار للايتام

فجاة استيقظت الطفلة وبدات بالبكاء ينفطر له القلب فعلمت سمية انها قد تحتاج للرضاعة فعمرها لا يتجاوز السنة : هي اكيد عاوزة ترضع

حسام : طب والعمل اي دلوقتي

سمية بتفكير : روح لاي صيدلية وجيب ال هقولك عليه

حسام : حاضر تعالي يلا البيت قريب وانتي على مسافة السكة حاولي تلحيها وتخليها تبطل تبكي

سمية : طب بسرعة قلبي واجعني عليها اوي

بعد فترة وصل سمية وحسام الي البيت وطلب حسام من احد الحراس جلب بعض الاشياء للصغيرة

سمية : اهدء يا حبيبتي بس بقى بطلي

ثم اكملت لحسام هو حسين فينه لدلوقتى البنت مش مبطلا عياط

حسام : كمان شوية ويجي

روحي بيها على اوضة الاطفال عقبال ما اشوف حسين فينه

سمية وهي تتجه لغرفة ابنها البالغ من العمر خمسة سنين

كان يجلس سليم وهو يحادث ابن عمه يوسف ( توفى اهل يوسف في حادث سير فاصبح يتيم فاحضره عمه لكي يعيش معه فاصبح قليل الكلام سريع الغضب لا يحب ان يلمس اي احد اشياءه لديه اخت صغيرة ذو ٣ اعوام لديها مكانة خاصة في قلب يوسف يعتبرها كل حياته وهو يعتبر نفسه المسئول عنها خاصة بعدما توفى والديه )

سليم : هو انا مش بكلمك يابنى

يوسف ........

سليم : طب قول حاجة ي بنى

ثم اكمل يحادث اخته : طب انتي قولي لو يا ليان

ليان : ابيه يوسف ابيه سليم بيكلمك مش تسمع كلامه

يوسف ....

ليان بزعل : هي بقت كده طب انا مخاصماك

سليم بغضب : شوف انت زعلتها اذاي واحد بارد ولا تتطاق وانا كمان مخاصمك

كل هذا ويوسف كانه في عالم آخر حتى سمع صوت بكاء كمن يطلب النجدة فلفت انتبهاه دخول عمته وهي تحمل هذه الطفلة بين يديها فعلى حد علمه ليس لديهم اقارب فطفلة من هذع

دخلت سمية وهي تحلمها بين يديها وتهزها يمين ويسارا كي تسكت : مالكوا يا ولاد في اي

سليم بنبرة طفولية: عاملين حفلة مخاصمة

سمية وهي ترفع حاجبيها : لا والله ومخاصمين مين بقى

ليان : ابيه يوسف

سمية : يوسف عملوك اي

سليم : احنا بنتحايل عليه من نص ساعه علشان يكلمنا وهو مش بيرضى يكلمنا فنحن علانين منه اوي

سمية بحزن : انت ناوي تفضل كده لامتى يا يوسف

اما يوسف فكان كل انتباهه على تلك التى تبكى بين ذراعى عمتها فذهب اليها وحملها بين يدي عمتها التى كانت مصدومة من ردة فعله فيوسف لا يتكلم معهم الا في اضيق الامور فاصبح يهدهدها بين يديه

يوسف بابتسامة : هو القمر مالو بس

ينفع القمر ده يبكى بالله عليكي والله مينفعش ده حتى عيب في حقه كش كده

اما الطفلة فتوقفت عن البكاء منذ ان حملها بين ذراعيه وعندما تكلم معها ضحكت له مما ادهش سمية التى واقفة تراقب ما يحدث بعيون واسعة ومصدومة من هول ما يحدث امام عينها

فدخل حسام وهو يحمل الاشياء بين يديه : الحاجة اهي يا ......

ما ان وقعت عينيه على يوسف وهو يهدهد الطفلة اندهش وبان عليه الصدمة فانتبه له يوسف وذهب وجلب الاشياء واخرج الرضاعة للصغيرة التى كانت تشرب بنهم كبير

يوسف : شكلك كنتي جعانة اوي

ثم وجه كلمه لاعمه وعمته ': هي مين دي

حسام وسمية مازالا تحت تاثير الصدمة : هااااا

يوسف وهو يقلب عينيه بملل : مين دي

حسام بتركيز : معرفش

نحن لقيناها على الرصيف كانه في حد سبها هناك

يوسف وهو ينظر للطفلة بحزن : يعنى انتي كمان ملكيش حد ذي انا

سمية بحنان : متقولش كده يا حبيبي يوسف انت عندك انا وعمك واخواتك سليم وليان

حسام بحب : نحن كلنا موجودين علشانك يا يوسف

ابتسم يوسف على كلامهم وهز راسه بنعم فكان هو اكبرهم والاكثر معرفة منهم اما سليم وليان كان ينظرون اليهم وهم لا يفقهون شي سوء بتلك الملاك التى اتتى لهم

يوسف : طب والطفلة دي هتروح فين

حسام : بفكر اوديها اي دار للايتام

يوسف برجاء : طب متخليها تعيش معانا

سمية : هو ينفع يا حسام

حسام : مش ممكن اهلها اكيد بيدورو عليها

سمية : واي اللي يخليهم يدور عليها اذا هم ال رموها

حسام : نحن منعرفش ظروفهم غلشان نحكم عليهم

سمية برجاء : ارجوك يا حسام انا حبيتها اوي وقلبي مش مطاوعني اني ابعدها عنى ولو للحظة

يوسف برجاء : لو سمحت يا عمي خليها تعيش معانا وانا اللي هربيها هي وليان سوء

ثم اكمل هو ينظر لسليم وليان : انتو مش كنتو عاوين بيبي صغير تلعبه معاه

سليم وليان : اااهااااا

يوسف : شفت يا عمي كلنا غاوزنها وافق علشان خاطري عندك

سمية : لو ليا خاطر عندك خليهالهي ارجوك

حسام وهو يفكر في حل يرضى الطرفين ويريح ضميره

انا هوافق بس بشرط

سمية : وانا موافقة

حسام : شرطي انه انا هنزل اعلان انه في بنت تايها من اهلها اذا اهلها ظهروا انا هرجع لهم البنت واذا اهلها ماظهروش فانا هتبناها واكتبها على اسمي
232 views06:01
باز کردن / نظر دهید
2022-05-13 08:00:10 الرسالة دي جاتلي من شخص غريب، بيدعي إنه صاحبي، في الأول كان باعتلي رسالة بيقولي " وحشتني يا صاحبي " بس لما رديت عليه وقولتله " أنت مين؟! " استغرب، وبدأ يسألني أنا رديت عليه ازاي! مفهمتش سؤاله في الأول، لحد ما بعت الرسالة الغريبة دي، في الأول اتخضيت، بس جه في دماغي ودماغه إن ده كان رقم واحد صاحبه ومن قلة الاستخدام الشركة لغته وبقى رقمي، شك إنه لما جاب الخط الجديد الي معاه اتلغبط وسجل رقم صاحبه غلط.. على أساس إنه كان عايز يفضل حافظه كنوع من الوفاء.

بس لما سألني عن اسمي وقولتهوله اتصعق، وبالذات لما بعتله ريكورد بصوتي مكنش مصدق، كان بيحاول يتصل عشان يتأكد بس قالي الرقم مش بيجمع، وحاول يتصل video call بس قالي الواتس مش راضي يتصل برضو، وبدأ يقولي عن معلومات ميعرفهاش عني إلا الأشخاص القريبين مني جداً.. الموضوع كان غريب!

كان اسمه " كريم أدهم " وبيقول إننا كنا أعز أصحاب، رغم معرفتنا ببعض معدتش السنة وكام شهر، كلامه كان هيجنني، شوفت صورته، أنا عمري ما شوفت الشخص ده في حياتي! وزاد رعبي لما بعتلي الرسالة العجيبة دي، بس الي شل جسمي فعلاً لما لقيته بعتلي صور أنا وهو واحنا مع بعض، أكتر من صورة.. قلبي اتقبض، بس.. لما فكرت في الموضوع كويس لقيت إنه ممكن يكون شخص نصاب، وبالنسبة للصور فمفيش أسهل من الفوتوشوب دلوقتي، رغم إن الصور تبدو حقيقية جداً.

فضولي في إني أعرف هيكمل كدبته ازاي، أو عرف المعلومات دي عني ازاي خلتني أسأله " ايه الي حصل.. أنا موت ازاي؟! " لقيته بعتلي ريكورد وبدأت اسمعه..

" أنا مش عارف أنا اتجننت ولا ايه.. أنا ببعت ريكورد لشخص متأكد إنه ميت! على العموم الحكاية بدأت من كام شهر لما قعدنا بليل في الشارع زي كل كام يوم عادي، تحت عينك كان أسود، عمال تبص حواليك زي المجنون، الرعب كان باين عليك وبعدين قولتلي..

- كريم.. كريم أنا عايز أقولك على حاجة.

= مالك يا عمر؟!

- أنا جايز مقولتلكش الموضوع ده قبل كده بس أنا مبقتش مستحمل.

= يا ابني في ايه مالك!

- أنا من فترة كنت بشوف حاجات..

= حاجات ايه؟!

- مش عارف هم عبارة عن ايه، بس ساعات.. بصحى بليل من النوم والنور مطفي الاقي راجل واقف في وشي، وشه عامل زي الصنم.. مبرقلي، مبيتحركش.. ولما أقيد النور يختفي، و.. و ساعات وأنا معدي بليل قدام الحمام الاقي.. الاقي بنت صغيرة قاعدة في ركن الحمام.. ولما اجي أبص تاني الاقيها اختفت!

= أنت بتقول ايه ياعمر؟!

يتبع...
(رواية رسالة وفاة)
https://www.camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a9-%d9%88%d9%81%d8%a7%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
290 views05:00
باز کردن / نظر دهید