Get Mystery Box with random crypto!

دار مصر - روايات

لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات د
لوگوی کانال تلگرام darmsr — دار مصر - روايات
آدرس کانال: @darmsr
دسته بندی ها: ادبیات
زبان: فارسی
مشترکین: 24.99K
توضیحات از کانال

القناة الرسمية لمدونة دار مصر للروايات على التليجرام

Ratings & Reviews

3.00

3 reviews

Reviews can be left only by registered users. All reviews are moderated by admins.

5 stars

1

4 stars

0

3 stars

0

2 stars

2

1 stars

0


آخرین پیام ها 5

2023-05-03 11:00:46 تميم أتنهد و قعد قدامها و قال بإبتسامة و حب : أنتي حبيبتي من بدري ، أسيرة تميم الفارس ، أنتي في أرض المعجزات ، و أنا معجزة من المعجزات دي ، لقبي هو الفارس ، من حوالي أربع أو خمس شهور كنا في أرض الواقع عندكوا ، كنت أنا و أختي و جوزها علي هيئة حمامات بنطير في أرض الواقع و بنتفرج علي عالم غيرنا ، شوفتك بالصدفة و أنت خارجة من الشركة بتعيطتي ، (كمل بهيام و حب) في الحقيقية أنتي الي آسرتيني مش أنا الي آسرتك ، ملامحك الطفولية مكنتش بتبعد عن بالي لحظة ، عيونك الي شبه لون السما دي كانت بالنسبة لي كنز مينفعش حد يبصلها غيري ، جالك عريس و طفشته بمعرفتي ، كنت بسمع كلامك مع عصافيرك بليل و أنتي قاعدة في البلكونة ، كنت بشوف آلمك و عياطك و أنتي قاعدة لوحدك و بتتمني حاجات كتير أوي من ربنا ، كان نفسي تكوني معايا أوي ، لما خرجتي من الشركة عشان أتخصملك أسبوع طرت فوقك عشان أبقي مخلي بالي منك ، و خدت قراري إني أجيبك معايا أرضي و تعيشي معايا ، و تبقي ملكة قصري ، و عشق تميم الفارس ، أحنا أرضنا أسمها أرض المعجزات لإن كل حاجة فيها عبارة عن معجزة ، زي مثلآ أنا أقدر أبقي أي شكل حيوان في الدنيا ، حمامة ، فهد ، حصان ، أسد ، غزال ، أي حيوان .
سالي كانت مذهولة و مخضوضة و مرعوبة من الي بيقوله ، دماغها عملت إيرور من الي بتسمعه .
سالي بذهول كبير : بص يا أستاذ تميم الفارس أنت ، أنا معرفش أنت جبت كل المعلومات دي منيين ، و عرفت عني كل الي قولته دا ازاي ، بس دا ملوش غير تفسيريين ، يا أما أنا بحلم و هفوق بعد شوية من الحلم ، يا أما أنت ج*ن و جبتني أرضكوا .







تميم بضحك : لاء أنتي و لا بتحلمي ، و لا أنا ج*ن ، أنت في الواقع و صاحيه ، بس في عالم غير عالمك و بس كده .
سالي قامت من علي السرير بردح مفاجأة و كأن كل الرعب و الخوف الي كانت فيه مبقاش موجود و قالت : واقع مين يا أبو واقع أنت !!!!!! ، هو فيه حد بيتقلب حمامة و عايش في أرض المعجزات و يقدر يتقلب أي حيوان تاني و تقولي أنتي في الواقع !!!!! ، الواقع دا يا حبيبي عم عبده البقال الي تحت بيتي ، و أم فاروق بتاعت الطماطم الي علي ناصية شارعي ، و عم إبراهيم المسحراتي في رمضان ، و بيت تلت أوض و صالة و حمام و مطبخ و بلكونة دا هو الواقع ، مش أوضة حجمها بحجم شارعنا كله و متزخرفة بالفضة و الألوان دي و تقولي واقع !!!!!!!!!!! .
تميم بهدوء و إبتسامة : مكنتش أعرف إن حبيبتي بتردح حلو أوي كده .
سالي بعصبية : حبيبتك منيين يا عم أنت !!!!! ، بص أنت شكلك مجنون و هتجنني معاك ، (كملت بهدوء ) ممكن يا أستاذ تميم الفارس أنت ترجعني بيتي تاني .
تميم قرب منها خطوة و قرب بوشه لحد ما بقا قدامها و قال بإبتسامة : أسف ، محدش بيسيب حبيبته تضيع من بين إيديه ، ماشي يا عيون الغزال أنتي ، أنتي آسرتي قلبي و روحي و عقلي و بقوا بين إيديكي ، و أنا آسرتك و بقيتي آسرتي ، بس بشياكة .

يتبع..
(رواية أسيرة الفارس)
https://darmsr.com/2023/04/23/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d8%b3%d9%8a%d8%b1%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
135 views08:00
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 11:00:46 _ خصم أسبوع لييييييييه !!!! ، هو الشهر فيه كام أسبوع عشان يتخصملي أسبوع ؟! .
أسامة و بيخبط بإيده علي المكتب : جاية أربع أيام متأخرة و تلت أيام مجيتيش أصلاً ، اهو دا الخصم يا أستاذة .
سالي بغيظ مكتوم : تبآ لكم و الله شركة منها لله .
أسامة بشدة : في اي يا سالي ما تخلي بالك من كلامك .
سالي بتأفف : خلاص يا أستاذ أسامة حصل خير ، ممكن أخرج طيب و لا فيه خصم تاني !! .
أسامة : لاء أتفضلي .
سالي خرجت من الشركة و هي هتولع من خصم الأسبوع دا ، روحت علي بيتها و كانت فيه حمامة طايرة فوقيها طول الطريق لاكن هي مخدتش بالها (الحمامة ليها سر) ، دخلت بيتها الي عايشة فيه لوحدها و غيرت هدومها و هديت و كلت و جه وقت نومها ، و هي نايمة علي السرير سمعت صوت خربشة في إزا*ز الشباك ، قامت فتحت الإزا*ز و كانت الحمامة الي طايرة فوقيها .
سالي بلطافة و إبتسامة و مسكت الحمامة بحنان : الله ، يا خلاثي علي جمالك ، أنتي بتخبطي علي شباكي ليه ؟!!! ، أنتي جعانة طيب ؟؟؟ ، طب يا تري أنتي ذكر و لا أنثي ؟! ، شكلك حلو أوي ، أنتي عطشانة طيب ؟! ، طب استني .
ربطت رجل الحمامة بخيط في الشباك عشان متخرجش من الأوضة و راحت جابت أكل من أكل العصافير بتوعها ، دخلت الأوضة تاني لاكن ملقتش الحمامة .
سالي بعقد حاجبيها : اي دا طارت !!!! ، يا خسارة و الله ، كنت هحطها في قفص و أربيها .







أتنهدت و راحت ناحية السرير و قبل ما ترفع البطانية و تنام فجأة الريح أشتدت في الجو والشباك كان بيتفتح و يتقفل ، و سالي حست بدوخة شديدة و أغمي عليها .
صحيت بعد إغمائي بفترة معرفش أد اي ، بدأت أفتح عيوني ببطء و كنت مصدعة أوي ، و لما فتحت عيوني تماماً لاقيت نفسي في أوضة كبيرة أوي ، اي دا لحظة !!! ، دي مش أوضتي ، الأوضة كانت ألوانها مبهجة و كبيرة جدآ و كأنها قطعة من قصر متزخرف بالفضة ، قومت من علي السرير مفزوعة و ببص حواليا يمين و شمال .
سالي بخضة و بتنهج بسرعة : أنا بحلم صح ؟؟؟ ، أيوه أيوه أنا أكيد في حلم ، هنام أهو و هصحي دلوقتي .
حطيت راسي علي المخدة و غمضت عيوني حوالي دقيقة لاكن زي ما أنا ، محصلش أي تغيير !!! ، يالهوي أنا فين ؟؟؟؟؟ ، فجأة صوتت جامد أوي لما لاقيت حاجة بتطير من فوقي و كانت حمامة ، اي دا !!! ، دي نفس الحمامة الي دخلت أوضتي ، هو في اي ؟؟ ، مكنتش عارفة أستوعب اي الي بيحصل دا !!! ، فركت بإيدي في عيوني لمدة لحظات مش كتير ، و أول ما فتحتها رقعت بالصوت ، صوتت لما لاقيت شاب واقف قدامي مبتسم ، وسيم جدآ و طوله حوالي ١٨٥ سم ، شعره أسود أوي ، بشرته أمحاوية ، كان واقف قدامي مباشرةً .
سالي و بترجع لورا بخوف قالت : أنت مين ؟؟؟؟ ، أنت خاط*فني صح ؟؟؟ ، أنا جيت هنا ازاي ؟؟؟ ، ما تنطق بقاااااا .
تميم بإبتسامة : أهدي أنتي خايفة ليه ؟؟؟ ، أنا مش هأذيكي .
سالي بخوف و دموع : أنا فين طيب و جيت هنا ازاي ؟؟؟ ، أنت الي جبتني هنا و لا مين ؟؟ ، أنتو عاوزين مني اي ؟!! .
تميم و بيقرب منها بخطوات بسيطة و قال بإبتسامة : هفهمك كل حاجة بس متخافيش مني .
سالي برعب و عياط : متقربش مني أرجوك ، و قولي أنت عاوز اي ؟؟؟ .
تميم بلطافة : أنتي بتعيطتي ليه ؟؟ ، أنا مش عاوزك تعيطتي يا سالي ، مش هقرب منك أكيد بس مبحبش أشوف دموعك دي .







سالي بعياط أكتر و عصبية : أنت عرفت اسمي منيين ؟؟؟؟ ، و اي مش بحب أشوفك بتعيطتي دي هو أنت تعرفني أصلاً ولا أنا أعرفك ؟!! .
تميم بإبتسامة و هدوء : طيب ممكن تهدي و أنا هفهمك ، أنا لو عاوز أض*رك كنت أذ*يتك من بدري ، أقعدي و متخافيش و أنا هحكيلك .
سالي مسحت دموعها و بدأت تهدي و قعدت علي طرف السرير بخوف و قالت بدموع : قولي طيب أنت مين ؟؟؟ .
تميم بإبتسامة : أنا اسمي تميم ، أنا الحمامة .
سالي بعقد حاجبيها و دموع : حمامة اي ؟؟؟ ، أنت بتألف ولا اي مش فاهمه ؟؟؟ .
تميم بإبتسامة و نظرات كلها حب : أنا فعلاً الحمامة ، الحمامة الي دخلت أوضتك ، و أنتي ربطتي رجليها بخيط في الشباك عشان متخرجش ، و أحب أرد علي سؤالك ، الحمامة كانت ذكر مش أنثي ، لإنها أنا .
سالي و أنفاسها بتتسارع بسرعة و قالت بخوف : أنت عرفت إني فكرت كده ازاي ؟؟؟؟ ، أنت ج*ن صح ؟؟!!! ، ج*ن أكيد ، (دموعها نزلت و قالت) أنت بتقول اي ازاي يعني ؟! ، أنت عبيط يا عم أنت ولا اي ؟؟؟ .
تميم بإبتسامة : طب أمسحي دموعك دي و قولتلك متعيطيش تاني .
سالي و دموعها لسه نازلة قالت بإنفعال : و أنت مالك أنت ؟!! ، (حطت إيديها علي وشها و قالت ) ، يارب يارب أنا بحلم أكيد ، يارب خليني أصحي أرجوك .
تميم قام وقف قدامها بإبتسامة و قال : هسمحلك أنا دموعك طالما أنتي مش عاوزة تمسحيها .
سالي بعدت بسرعة و قالت بدموع : متقربش قولتلك ، (مسحت دموعها بنرفزة ) اهي أتمسحت ، (كملت بهدوء و دموع) ممكن طيب تفهمني براحة أنا فين و في اي بالظبط ؟! .
131 views08:00
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 10:20:09 فصول جديدة من رواية ملاكي الحارس
https://darmsr.com/2023/04/18/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%84%d8%a7%d9%83%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1-3/
223 views07:20
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 10:15:17 فصول جديدة من رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها
https://darmsr.com/2023/04/22/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%85%d9%86%d8%b0-%d9%86%d8%b9%d9%88%d9%85%d8%a9-%d8%a3%d8%b8%d8%a7%d9%81%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac/
244 views07:15
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 10:04:12 فصول جديدة من رواية ودعة وأخواتها
https://darmsr.com/2023/05/01/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d8%af%d8%b9%d8%a9-%d9%88%d8%a3%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
259 views07:04
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 10:01:44 اطلعي برا من بيتنا
هى بصدمة: بيتك؟! دا بيتي أنا وعيالي
هو بصرامة: دا في أحلامك، هو جوزك كان كتبه باسمكم قبل ما يتوفى؟ لأ يبقى دا بيتنا ومن تعبنا فيلا خدي عيالك وامشي من هنا، طول عمرك غريبة عننا
بصتله بصدمة أكتر هتروح فين بعيالها ولا هتجيب ليهم مسكن منين ولا هتصرف عليهم منين، ما صدقوا يجوا يطلعونا برا البيت اللي عيشت فيه 25 سنة
هو بعصبية: اخلصي بدل ما أطلعك من غير حاجتك دي










وطلع وسابها راح على بيته
كانت مراته مستنياه لما يجي
أول ما دخل لها قالت بسرعة: ها عملت إيه عبدو؟
بقلم إسراء إبراهيم عبدالله
عبدو: قولتلها تطلع منه، وهتمشي هى وعيالها أخيرا هنخلص منهم حاجة تزهق
سناء بفرحة: كويس أوي، كانت مفكرة هتقعد هنا مع عيالها في بيوتنا واحنا اللي نستحقها اومال هنقعد عيالنا فين، تروح عند أهلها تسكن عندهم أو تقعد في الشارع بعيالها أهي معها رجالة يا أخويا شايف يوم العزا بتاع أبوهم










كانوا واقفين في ضهر أمهم وهما اللي بيعملوا دا ودا
لكن ابنك الخايب بتاع اللعب مش عايز يبقى زيهم هيفضل عيل مهما كبر حاجة تقرف
عبدو: سيبك منه وهاتيلي الغدا، عشان أروح أستعجلهم يمشوا من هنا خلينا نخلص من الحوار دا
سناء: ماشي، ودخلت المطبخ تجيبله الأكل
اتغدى ومشي رجع على مرات أخوه، لقت عيالها بيعزلوا حاجتهم، وهى واقفة بتعيط، راح عندها وقال: عندي شرط إني أسيبك تقعدي في البيت ويبقى باسمك كمان
بصتله ناهد بعدم تصديق وقالت: إيه هو؟
ياترى إيه الشرط؟

يتبع..
(رواية طردونا ولكن)
https://darmsr.com/2023/04/30/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d8%b1%d8%af%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88%d9%84%d9%83%d9%86-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
267 views07:01
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 09:55:09 فصول جديدة من رواية احببت مشهور
https://darmsr.com/2023/03/29/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d9%87%d9%88%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
273 views06:55
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 09:47:55 فصول جديدة من رواية إنتقام الصعيدي
https://darmsr.com/2023/04/27/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a5%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
292 views06:47
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 09:41:03 فصول جديدة من رواية قسوه الرعد 2
https://darmsr.com/2023/04/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%82%d8%b3%d9%88%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%b9%d8%af-2-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
296 views06:41
باز کردن / نظر دهید
2023-05-03 09:00:35 يا انسه يا انسه اصحي كده وفوقى
فى حد ينام فى مكان زي ده وفى الشارع كده اصحى انتى ايه شاربه حاجه ولا ايه
فوقى كده انتى مالكيش اهل ولا ايه
دا انا اترعبت وكنت فاكر ان سياره صدمتك
انتبهت فرح ونظرت لمن يحدثها ونظرت حولها وهى مازالت فى غير تركيز ومدروخه
وتقول بصوت ضعيف انت مين وانا فين
ولما نظرت لنفسها فجأه صرخت وقالت انا ايه اللى جرالى
وايه اللى جابني هنا وانت مين










مازن:انا مازن كنت بقود سيارتي واسير فى الطريق مسافرا
فوجدتك نائمه على جانب الطريق بالشكل غريب ده
انا بصراحه اعتقدت فى البدايه ان صدمتك سياره بس لما قربت منك وجدتك كالنائمه وتتقلبين صحيح ملابسك مبهدله ولكن ليس بكى آثار صدام سياره اوغير ذلك
انتى ايه اللى نيمك بالشكل ده وايه اصلا اللى جابك هنا
قامت فرح وهى مذعوره انا مش عارفه ايه اللى حصل وتحاول ان تقف وتتزن ولكنها مازالت غير منتبها تماما وظلت تترنح كالسكران
فلما وقفت ظهر أمام مازن ان فستانها عليه آثار دم










فقال لها هو اللى على فستانك ده دم هو انتى مصابه ولا ايه
فكلامه لها افزعها وجعلها بدأت تنتبه ونظرت لفستانها فين ده الدم ده
واول مارأته شعرت بما قد حدث لها فصرخت انا انتهيت أنهيت مين اللى عمل فيا كده وليه عمل فيا كده وظلت تلطم خدها بكفيها وتبكي
مازن:انتى قصدك ان حد ....وقبل ان يكمل كلامه سارت فرح من أمامه وهى تبكي وتندب حظها
وكل اللى على لسانها انا انتهيت انتهيت
مازن مشي خلفها طب انتى رايحه فين كده تعالى لما اوصلك المكان اللى انتى عوزاه
فرح تسير دون أن ترد عليه
مازن مسك ايدها اهدى شويه واركبي معايا اوديكى اي مكان مش هينفع اسيبك هنا وامشي والليل داخل تعالى بس معايا
لو سبتك هنا الله واعلم ايه اللى ممكن يحصلك تانى













فرح :لطمت على خدها وقالت ايه هيحصلى اكتر من كده يارت اللى عمل فيا كده كان موتنى وريحنى ياريت
مازن:اهدى بس كل شيء وله حل
فرح:الا اللى انا فيه ده مالوش اى حل غير انى اموت واخلص من اللى انا فيه ده
مازن:طب ممكن تحكى لى ماذا حدث عشان افكر معاكى تعملى ايه
فرح؛انا كنت فاكره انى بهرب بشرفى ومعرفش انى كنت بهرب لضياعى اكتر
انا من يوم ما والدى اتوفى وانا ما شوفتش يوم حلو تانى
من بعدها سيطر على امى زميل لها فى العمل شاب أصغر منها سنا اتجوز وطلق قبلها
ولف عليها واكل عقلها طمعا فيما تركه ابي لنا وهى ما صدقت ان شاب اصغر منها ووسيم قد أعجب بها ونظر إليها
ومن يومها حياتى تبدلت تماما
مازن:ليه ايه اللى حصل

يتبع..
https://darmsr.com/2023/05/02/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%b1%d8%ad-%d9%81%d9%8a-%d9%82%d9%84%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
355 views06:00
باز کردن / نظر دهید